Vágólapra másolva!
A föld hőjét használja fűtésre és hűtésre a Tesco legújabb áruháza, melyet Dorogon avattak fel csütörtökön. A létesítményt a legkorszerűbb energiatakarékossági és környezetvédelemi berendezések alkalmazásával építették - közölte a társaság.
Vágólapra másolva!

Az ezer négyzetméteres áruházban működő geotermikus hőszivattyú az épület közelében, a földben lévő szondák segítségével a talaj melegét használja az épület fűtésére, míg nyári időben az áruházban keletkező meleget juttatja a talajba.

A dorogi önkiszolgáló áruház három-négyezerféle terméket kínál, elsősorban a napi, kényelmi bevásárláshoz szükséges termékeket, többségben élelmiszereket. Az új áruházban közel huszonöten kaptak munkát, jórészt helyi lakosok.

Az első zöld Tesco tavaly novemberben nyílt Sátoraljaújhelyen, itt a napelemes áramtermelő rendszer szolgálja az energiatakarékosságot, és levegős hőszivattyúval hasznosítják a pékségben és a hűtőpultokban keletkező hőt.

A Tesco áprilisban a Dunántúl északnyugati térségében, Körmenden és Csornán nyit új üzletet - mondta el korábban Lajos Istvánné Erzsébet régióigazgató.

Hardy Mihály kommunikációs igazgató tájékoztatása szerint a Tesco-Global Zrt. 2006-ban 36 milliárd forintot ruházott be. A vállalat 12 éves magyarországi működése során eddig 69 hipermarketet nyitott, és közel kétmillió vásárlót szolgál ki minden héten.

A 21 000 dolgozót foglalkoztató társaság egy év alatt közel 2000 fővel bővítette alkalmazottainak számát.

A Figyelő TOP-200-as listáján a Tesco-Global Áruházak Zrt. a hetedik helyen áll 424,908 milliárd forintos 2005. évi árbevételével, amely 13,9 százalékkal volt több a 2004. évinél. Ezzel a Tesco a legnagyobb hipermarketlánc Magyarországon. A cég adózott nyeresége 5,6 százalékkal 6,438 milliárd forintra mérséklődött 2005-re. Az eszközarányos adózott profit (ROA) 1,7 százalék volt az egy évvel korábbi 2,7 százalékkal szemben.