Négymilliárd eurót költhetnek a focidrukkerek

Vágólapra másolva!
A németországi világbanjonkságon a közvetlenül a mérkőzésekhez kapcsolódó milliárdos költés mellett további négymilliárd eurós szurkolói kiadással számolnak. Németország hatmilliárd euróból finanszírozta az előkészületeket - írja a Világgazdaság.
Vágólapra másolva!

Egymillió külföldi turista és kétmillió németországi szurkoló alapozhatja meg a pénteken rajtoló labdarúgó-világbajnokság pénzügyi sikerét. Az egyik legnagyobb európai futballpiacként nyilvántartott Németországban hatmilliárd euróból finanszírozták az előkészületeket. A közvetlenül a mérkőzésekhez kapcsolódó milliárdos költés mellett további négymilliárd eurós szurkolói kiadással számolnak.

Tizenkét stadion fogadja péntektől a világ 32 legjobb válogatottját. Az arénák összesen 1,37 milliárd euróba kerültek. A német létesítményhálózat eddig is a legmodernebbek közé tartozott. A legdrágább aréna a 280 millióba kerülő müncheni Allianz-stadion. A vb-hez kapcsolódó teljes beruházás értéke a szükséges infrastrukturális fejlesztésekkel együtt eléri a hatmilliárd eurót (1570 milliárd forint).

A csapatok küzdelmeire a helyszínen és a tévén keresztül is minden korábbinál nagyobb érdeklődés mutatkozik. A hárommillió belépőjegy szinte mindegyike elkelt. A mérkőzésekre külföldről egymillió futballrajongó turista érkezhet, a Bundesliga-meccseken edződő hazaiak pedig kétmillióan lehetnek ott a stadionokban. A televízió-képernyők előtt további százmilliók láthatják majd az egyes mérkőzéseket, a nyitómeccs várhatóan egymilliárd emberhez jut el, míg a vb teljes nézettsége elérheti a 30 milliárd főt. A meccsek ráadásul ezúttal már nemcsak a tévében, hanem az interneten és a mobilkészülékeken keresztül is jelentős nézőtábort generálnak majd.

A rendezésből származó előnyök kiaknázása iránti várakozás a turizmus, a vendéglátóipar, továbbá a stadionokat üzemeltető tulajdonosok körében a legnagyobb. Már hetekkel ezelőtt egymillió vendégéjszakát foglaltak a 72 országból Németországba látogatók. A rendezőkkel szerződést kötő 600 partner hotel átlagos ára 186 euró éjszakánként, ez még alatta marad a három évvel ezelőtt előrevetített 190 eurós árnak.

A külföldi turisták fogadása nemcsak Németországnak nagy üzlet, hanem a csoportmérkőzéseken részt vevő csapatok hazai utazási irodáinak is jelentős forgalmat generált. A vb-től és a futballrajongóktól a sportszergyártók is rekordhasznot remélnek: az európai futballpiacon is egyre erősebb Nike várhatóan minden korábbinál nagyobb meccset vív az Adidasszal, amely hazai pályán egyelőre erősebb a riválisánál. Mindkét társaság a labdarúgáshoz kapcsolódó termékek több milliárd dolláros forgalmának jelentős növekedését várja.