Jövőre 60 százalékkal nő a díjas autópályák hossza

Vágólapra másolva!
A jövő évtől 60 százalékkal nő a díjas állami autópálya-szakaszok hossza: a mostani 270 kilométernyi díjas autópálya-hálózat 160 kilométerrel bővül. A Világgazdaság információi szerint átlagosan 10-20 százalékos emelés várható, ám a pontos mértékről még nincsen döntés. 2003-tól a terveknek megfelelően a teljes M7-esen is fizetni kell.
Vágólapra másolva!

Az Állami Autópálya Kezelő Rt. vezérigazgatója, Bitvai Miklós a lapnak elmondta, hogy jövőre több változás is várható. Így a kategóriahatárokat a mainál egyszerűbben tervezik meghatározni. A járművek magassága, illetve tengelyszáma helyett a forgalmiban szereplő tömeg lenne az irányadó. Az első kategóriába a tervek szerint a maximum 3,5 tonna, a másodikba a 7,5 tonna, a harmadikba az e feletti járművek kerülnének.

Az "aki jobban terheli a sztrádát, többet fizessen" elv már Ausztriában is sikeresen működik. A vezérigazgató szerint a teherautók, kamionok éves költségvetésében csak pár százalékpontot tesz ki a sztrádamatrica ára, ezért nem kell attól tartani, hogy az átlagosnál nagyobb drágulás letéríti őket az autópályáról.

(Üzleti Negyed)

Korábban:

Jövőre 80 milliárdért épül autópálya
(2002. november 5.)