Uniós igen a Lufthansa, a SAS és a United Airlines szövetségére

Vágólapra másolva!
Az Európai Unió versenyhivatala jóváhagyta a Lufthansa, a Scandinavian Airlines System (SAS) és a United Airlines közötti szövetséget - derül ki a Lufthansa sajtóközleményéből.
Vágólapra másolva!

Az Európai Bizottság a jóváhagyását ugyanakkor bizonyos feltételekhez kötötte, melyeket már a korábbi Európán belüli szövetségek létrejöttekor is megszabtak. Így például mind a Lufthansának, mind a United Airlines-nak felszállási és landolási jogot (slotot) kell átruháznia az új versenytársaknak a Chicago-i, Los Angeles-i és San Francisco-i útvonalakon, valamint maximum két felszállási és landolási jogot a Washington-i útvonalon, amennyiben ezeket a jogokat hagyományos módon nem lehet szétosztani.

A Lufthansa és a United Airlines már 1994 óta működik együtt, és indít code-share járatokat Németország és az Amerikai Egyesült Államok között. A stratégiai szövetség részeként 1996-ban kezdte együttműködését a Lufthansa és a skandináv SAS légitársaság, melyek szintén indítanak code-share járatokat. Az Európai Bizottság már 1996-ban engedélyezte a Lufthansa és a SAS együttműködését. Ugyanebben az évben engedélyezték az amerikai hatóságok a Lufthansa, a SAS és a United Airlines hármas szövetségét. Az Európai-Bizottság 1998-ban még drákói feltételekkel fenyegetőzött, melyek 108 felszállási és landolási jogtól fosztották volna meg a légitársaságokat Frankfurtban. A különböző meghallgatások és tárgyalások, melyek 2002-ben is folytatódtak, végül mégis sikerrel fejeződtek be.

(Üzleti Negyed)