Elemzők átlagosan 1,2 milliárd korona adózatlan profitot vártak. A cég nettó profitja 755 millió korona volt a tavalyi első kilenc havi 980 millió korona veszteség után. A Volvo kilenc havi nettó forgalma lényegében stagnált, 131,2 milliárd korona volt, a viszonyítási időszakban mért 132 milliárd korona után.
Nyugat-Európában továbbra is erőteljes a kereslet az új a Volvo és a Renault modellek iránt. A svéd cég tavaly vette meg a francia vállalat teherautó-részlegét. Észak-Amerikában is javulás tapasztalható, még ha ott az eladások növekedése elsősorban az új károsanyag-kibocsátási szabványok megvalósításához kapcsolódó kereslettel függ is össze.
A negatív oldalon a légiközlekedési ágazat jelentős visszaesése áll, amely a harmadik negyedévben súlyosan érintette a Volvo repülési és űrhajózási részlegét. A turizmus visszaesése pedig a Volvo buszgyártására gyakorolt kedvezőtlen hatást.
A Volvo a harmadik negyedévben 421 millió korona tiszta nyereséget ért el a tavalyi harmadik negyedévi 1,5 milliárd korona veszteség helyett. Eladásai 9 százalékkal 41,5 milliárd koronára emelkedtek az egy évvel korábbi 41,1 milliárd koronáról. A csütörtöki eredményjelentés után a Volvo részvényeinek árfolyama 2,1 százalékkal 143 koronára emelkedett Stockholmban. Az év eleje óta azonban a Volvo-részvények árfolyama közel 20 százalékkal esett vissza.
(MTI)