Duplájára növelte profitját a Philip Morris

Vágólapra másolva!
Az amerikai Philip Morris dohányipari vállalat az idei harmadik negyedévben 4,36 milliárd dolláros nyereséget ért el az egy évvel korábbi 2,33 milliárd dollár után, az értékesítés ugyanakkor 1 százalékkal 20 milliárd dollárra csökkent. A profit-növekedés elsősorban egy leánycég értékesítésének és a megváltozott könyvelési gyakorlatnak köszönhető - írja a Bloomberg hírügynökség.
Vágólapra másolva!

A vállalatcsoport nyereségéhez 1,7 milliárd dollárral járult hozzá a Miller Brewing eladása a dél-afrikai South African Breweries-nek. A Philip Morris egyébként jelentősen növelte marketing-kiadásait annak érdekében, hogy a dohányosok megmaradjanak a jól ismert márkáknál, és ne az olcsóbb termékeket válasszák.

A vállalat piaci részesedése az utóbbi fokozatosan csökkent az Egyesült Államokban, mivel visszaesett a Marlboro, a Virginia Slims, a Basic és a Parliament márkák iránti kereslet.

A Philip Morris részvényeinek árfolyama 1,42 dolláros esést követően 38,60 dolláron zárt a New York-i értéktőzsdén. A papír idén eddig 16 százalékot veszített értékéből.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat: