A FIAT miatt lett veszteséges a General Motors

Vágólapra másolva!
Az amerikai General Motors (GM) autógyártó növekvő működési eredményről számolt be az idei harmadik negyedévben, azonban az olasz FIAT-ban lévő 20 százalékos részesedésének leírása miatt veszteséges lett. A vállalat növelte profit-várakozását az idei év egészére - írja a CNNMoney.
Vágólapra másolva!

A világ legnagyobb autógyártója a júliustól szeptemberig tartó időszakban 672 millió dolláros - részvényenként 1,20 dolláros - nyereségre tett szert, amelyben benne van a Hughes Electronics működéséből származó profit is. A First Call által megkérdezett elemzők átlagosan 99 centes nyereséget vártak egy részvényre. Az előző év hasonló időszakában 473 millió dolláros - részvényenkénti 85 centes - profitot ért el a cég.

A vállalat által leírt költségek összege - az olasz FIAT autógyártóban lévő 20 százalékos részesedésével együtt - 1,42 milliárd dollárt tett ki, és így a detroiti központú cég nettó vesztesége 804 millió dollár lett, szemben az egy évvel korábbi 368 millió dolláros veszteséggel.

A GM bejelentette, hogy a negyedik negyedévre 1,40 dolláros nyereségre számít részvényenként. Az idei év egészére vonatkozó várakozásait pedig a korábbi 5,60 dolláros részvényenkénti nyereségről 6,35 dollárra módosítja. A First Call elemzői 6,31 dolláros részvényenkénti profitot valószínűsítenek.

A General Motors árbevétele az egy évvel korábbi 42,5 milliárd dollárról 43,6 milliárd dollárra nőtt a harmadik negyedévben, ami szintén felülmúlja az előzetes elemzői várakozásokat. Az árbevétel növekedése elsősorban az európai autóértékesítés növekedésének, illetve pénzügyi szolgáltató részlegének köszönhető. A GM egyébként összesen 1,92 milliárd gépkocsit adott el az egy évvel korábbi 1,93 milliárd helyett.

A General Motors részvényeinek árfolyama a tőzsdenyitás előtti kereskedésben 2,74 dollárral 36 dollárra emelkedett, miután a hétfői kereskedési napot 1,56 dolláros csökkenést követően 33,26 dolláron zárta.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

General Motors

Korábban:

Népszerűek a luxusautók Európában
(2002. október 15.)