Derűlátó a Unilever

Vágólapra másolva!
A vártnál kedvezőbb nyereséggel zárta idei második negyedévet a Unilever. A világ legnagyobb élelmiszeripari- és vegyiárugyártó vállalata bejelentette azt is, hogy új termékei és növekvő reklámbüdzséje miatt 2002-ben a korábban vártnál nagyobb nyereséget remél.
Vágólapra másolva!

Az idei második negyedévben 628 millió eurós nettó bevételt ért el a vállalat - közölte szerdán a Bloomberg. A hírügynökség által megkérdezett elemzők korábban 45 milliós nettó bevételre számítottak az egy évvel korábbi 871 millió eurós profit után. A tavalyi második negyedév nyereségét üzletrész-értékesítésből származó egyszeri bevételek növelték. A Unilever 400 legjövedelmezőbb termékéből - mint például a Lipton tea, a Knorr levesek, és az Omo mosóporok - származó bevételek 4,4 százalékkal bővültek éves szinten.

Az óriáscég azt is bejelentette, hogy az egyszeri költségek és arculatleírás előtti részvényenkénti nyeresége 2002-ben 15 százalékkal emelkedik a korábban közölt 11-12 százalék helyett.

A kedvező adatok hatására a Unilever részvényeinek árfolyama 5,7 százalékkal 56,95 euróra emelkedett az amszterdami tőzsdén.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Unilever

Korábban:

94 százalékkal nőtt a Unilever nyeresége
(2002. április 26.)