A jelentések azt jelzik, hogy a fogyasztói érdeklődés a vártnál is rohamosabb ütemben terelődik át a hagyományos, de sokkal drágább szolgáltatókról a piac olcsó végén tevékenykedő, utasaikat fedélzeti ellátásban gyakorlatilag nem részesítő cégekre.
Az agresszív terjeszkedéséről ismert easyJet összesen közel 960 ezer utast szállított a tavaly júniusi 633 ezer után. Gépeinek átlagos kihasználtsága 86,5 százalékról 86,6 százalékra emelkedett.
Az easyJet felvásárlási célpontja, a Go utasainak száma 550 ezerre nőtt, ami 71,8 százalékos emelkedés. Az easyJet 374 millió fontért még ebben a hónapban szeretné megvenni a Got, amit néhány éve a British Airways (BA) indított útjára, éppen abból a meggondolásból, hogy az olcsó utak piacán versenyt támasszon az easyJetnek. Később azonban a legnagyobb európai légitársaságnak számító BA leválasztotta magáról a leányvállalatot, mondván: új stratégiája a minőségi szolgáltatásokat helyezi előtérbe.
Ezzel együtt is azonban a British Airways a héten azt közölte, hogy júniusban 13,1 százalékkal csökkent utasainak száma a 12 hónappal korábbihoz képest.
Az easyJet terjeszkedési ütemét jellemzi, hogy a Go megvétele mellett 6 milliárd dollárosra becsült repülőgép-beszerzésről tárgyal az amerikai Boeinggel és az európai Airbussal. Ez lenne az idei év legnagyobb egyedi gépvásárlási tranzakciója a világon, jóllehet a cég nem közölte, hogy számszerűleg hány repülőt akar venni - írta a Dow Jones. Ray Webster vezérigazgató pénteken azt mondta, hogy a Boeingnek előnye van a tárgyalásokon, mivel az easyJet most is kizárólag Boeing 737-esekkel repül.