Egyre kevesebben kedvelik a mélyhűtött termékeket

Vágólapra másolva!
A korábbi évekhez képest kevesebben sorolják a mélyhűtött termékeket a különösen szívesen fogyasztott élelmiszerek közé, és a heti fogyasztás is ritkább lett - derül ki a GfK Hungária Piackuató Intézet felméréséből. A termékek célcsoportjának elsősorban azok a 30-49 éves, felsőfokú végzettségű nők tekinthetők, akik magas jövedelmű háztartásokban élnek.
Vágólapra másolva!

A GfK Hungária Piackutató Intézet által 1000 fő megkérdezésével, a személyes étkezési szokásokról készített felmérés szerint a válaszadók 42 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott élelmiszereket. Ugyanez az arány két évvel korábban még 53 százalékot tett ki.

A felmérés szerint a fagyasztott termékeket elsősorban a 30-49 éves nők kedvelik, és ezen élelmiszerek népszerűsége az alacsonyabb képzettségűek körében kisebb, mint a magasabb képzettségűeknél.

Az adatokból kiderül, hogy ez a termékcsoport egyelőre a magasabb jövedelműek körében hódit. Amíg ugyanis a havi 40 ezer forintnál kisebb nettó jövedelmű háztartásokban élők 31 százaléka kedveli a gyorsfagyasztott termékeket, addig a 100 ezer forint feletti összeget keresők közel 50 százaléka szereti a mirelit ételeket.

Még nagyobb a különbség a fogyasztás gyakoriságánál. A legkisebb jövedelműek hetenként átlagosan 0,5, viszont a legmagasabb jövedelműek 1 alkalommal esznek mélyhűtött terméket.

A GfK kimutatása szerint a gyorsfagyasztott termékeket az ország északi részein kedvelik a leginkább, Pest megyében a legkevésbé, míg ezen ételek népszerűsége Budapesten átlagosnak mondható. Ettől eltér a fogyasztás gyakoriságának megoszlása. Legmagasabb az arány Budapesten és az ország északkeleti részén, legalacsonyabb pedig az Alföldön és Pest megyében.

Településnagyság szerint a fogyasztás gyakoriságánál kiegyensúlyozott a kép. Minél nagyobb egy település, annál gyakoribb a fogyasztás átlaga, a kedveltség tekintetében azonban a vidéki nagyvárosok megelőzik Budapestet és a kisebb településeket.

(Üzléeti Negyed)

Ajánlat: