A kormány és a pénzügyminisztérium illetékesei eszerint azt hangsúlyozták, hogy a repüléshez nélkülözhetetlen leányvállalatok működtetése eleve az állami segítség feltétele volt. Az állami kölcsönt két feltételhez kötötte a kormány, és az egyik éppen az volt, hogy biztosítani kell a karbantartást, a földi utaskezelést és az informatikai rendszereket ellátó vállalatok működését. A másik feltétel, hogy össze kell gyűlnie a Swissair eszközeit átvevő Crossair tőkeemeléséhez szükséges pénznek.
A kormány a három Swissair-leányvállalat összeomlása esetén tudomásul veszi, hogy a Swissair flottája végleg a földre kényszerül, és anyagi eszközeit "a repülőterek működéséhez nélkülözhetetlen funkciók biztosítására fordítja".
Az illetékesek szerint e hét végéig elegendőnek kell lenni a forgalom fenntartására már folyósított 450 millió frankos állami pénznek, és az egymilliárdos hitelt a kormány a téli menetrend idején, azaz március 28-ig kis, mindig az aktuális szükségleteket fedező részletekben adja ki, ha sikerül biztosítani a szolgáltató leányvállalatok működését. Mivel a jegymegrendelések a Swissairnél jól állnak, van remény arra, hogy a téli forgalom 750 millió frankot termel.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Swissair leányok tönkreteszik az anyát
(2001. október 29.)
Swissair: a kormány fizet, de nem egyedül
(2001. október 18.)
Négymilliárd frankba kerül a Swissair átszervezése
(2001. október 15.)