Teaháború Indiában

Vágólapra másolva!
Az amerikai üdítőitalok népszerűsége, illetve a reklámok miatt Indiában a közelmúltban drasztikusan visszaesett a teafogyasztás, ezért sok termelő veszteséget vagy profitcsökkenést szenvedett el. Mindezek nyomán az indiai teaipar várhatóan komoly krízishelyzet elé néz. A termelők és gyártók a jövőben közös fellépéseket terveznek a teafogyasztás népszerűsítésre, és az iparág fellendítésére.
Vágólapra másolva!

Az indiai teatermesztők bejelentették, hogy a különböző - elsősorban külföldi - üdítőitalok népszerűségének köszönhetően várhatóan komoly krízis elé néz az ország teaipara. A tea ára hároméves mélypontjára zuhant, - egy kilogramm mindössze 1,37 dollárba kerül - az üdítőitalok népszerűsége pedig fokozatosan megelőzi a teáét a belföldi fogyasztók körében. Ennek eredményeként a tea előállításából származó profitok meredek esésnek indultak - írja a BBC.

Umang Kaloria, az indiai teatermesztők szövetségének elnöke a BBC-nek elmondta, hogy az ország teaipara jelenleg elkeserítő állapotban van. A helyzetet rontja, hogy az Indonéziából, Kenyából, Vietnámból vagy Kínából származó olcsó tea tovább gyengíti az indiai tea-termelést. Egyes vállalatok jelentős veszteségeket szenvednek, ami korábban szinte elképzelhetetlen volt.

Indiában a belföldi teafogyasztás a jelek szerint nem olyan ütemben növekszik, mint az elmúlt két évben. Ennek elsődleges oka a két nagy üdítőital-gyártó, a Pepsi és a Coca Cola megnövekedett reklámtevékenységéből adódik - véli Kaloria.

Az indiai teaipar nem képes a két óriáshoz mérhető összegeket fordítani reklámkampányokra, ezért a termelők és gyártók közös lépéseket terveznek a teafogyasztás népszerűsítésére.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Teatrend.com