A vártnál jobb félévet zártak az autókereskedők

Vágólapra másolva!
Az év első felében az új személygépkocsi-eladások közel 10, a haszonjárművek értékesítése 30 százalékkal bővült a múlt év hasonló időszakához képest. Meglepetés, hogy a személyautóknál az évek óta harmadik Volkswagen helyét a Renault vette át.
Vágólapra másolva!

Kellemes csalódásként kommentálta a személyautó-piac 10 százalékos növekedését Győző Gábor, a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) elnöke, miután év elején 5-6 százalékos bővülésre számítottak. Figyelembe véve, hogy októberben két év után ismét Autószalon lesz Budapesten, az MGE elnöke úgy véli, hogy éves szinten is tartható lesz a 10 százalékos növekedés. A haszonjármű-eladások közel harmados bővülését Győző Gábor alapvetően arra vezeti vissza, hogy jövő év elejétől csak úgynevezett euro-3-as motorral szerelt járművek hozhatók forgalomba, így a szigorúbb környzetvédelmi előírások ösztönözhették a fuvarozókat a nagyobb arányú új jármű beszerzésre.

A személygépkocsiknál évek óta listavezető Suzuki az átlagnál kisebb mértékben, 6,3 százalékkal növelte eladásait az első félévben - mondta Tihanyi Sándor. A Magyar Suzuki Rt. szóvivője elmondta, a második félévben mindenképpen növelni kívánják a Wagon R arányát az értékesítésen belül, hiszen az első félévben csak 2500 ment el ebből a típusból. Nyugaton ugyanakkor "már felfedezték a kisautót", hiszen a külpiacon eladott 30 ezer Suzukiból 19 ezer volt a Wagon R.

A második helyen lévő Opel, ha kicsivel is, de elmaradt tavalyi teljesítményétől. Ezt Dános András, a társaság kommunikációs igazgatója az igen gyenge januári és februári forgalomra vezeti vissza. Márciustól, amikor már az új 5 ajtós Corsakkal is el tudták látni a piacot jelentősen növekedtek az eladások. A viszszaesés másik oka - tette hozzá -, hogy a konkurencia akcióira némileg később reagáltak, de az áprilisi, májusi, júniusi eladások már visszaigazolták lépéseiket.

Igazi meglepetést okozott a harmadik helyen történt csere, hiszen hosszú évek után került a Volkswagen eggyel hátrébb, annak ellenére, hogy a német márka is közel 40 százalékkal növelte eladásait a bázishoz képest. Szakértők szerint a Renault többek között a "jó árazású" Thalia modellnek köszönheti az óriási sikerét, a VW eladásaiban az akciós Polok játszottak meghatározó szerepet.

Hajnal László

(Magyar Hírlap)