Vágólapra másolva!
A Magyar Energia Hivatal értékelése szerint az elmúlt évben javult a hazai áramszolgáltatók által nyújtott ellátás színvonala. A hivatal megállapította, hogy 2000-ben 19 százalékkal csökkent az üzemzavarok száma az egy évvel korábbiakhoz képest, az áramszünetek időtartama ugyanakkor 20 százalékkal hosszabb lett.
Vágólapra másolva!

Javult tavaly az áramszolgáltatók által nyújtott ellátás minősége 1999-hez képest - mondta Kaderják Péter, a Magyar Energia Hivatal (MEH) főigazgatója pénteken. A MEH az áramszolgáltató társaságok 2000. évi üzemzavarai miatti fogyasztói feszültség-kimaradásokat értékelte a társaságokkal és a fogyasztói érdekképviseletekkel együtt.

Az energiahivatal megállapította, hogy a kiugróan sok üzemzavarral terhelt 1999-hez képest 2000-ben javult az ellátás. A fogyasztói feszültség-kimaradás darabszáma 19 százalékkal 8063 darabra csökkent, míg az elhárítási idő 14 százalékkal 67,2 percre mérséklődött.

A fogyasztói áramkimaradások időtartama közel 20 százalékkal hosszabb lett, a középfeszültségű gerinchálózat üzemzavarainak száma pedig mintegy 24 százalékkal több annak ellenére, hogy a fogyasztók reálértéken nem fizettek kevesebbet, mint az árszabályozási időszak elején.

A hivatal megállapította, hogy a fogyasztói panaszok kezelését javítani kell és az úgynevezett garantált szolgáltatások rendszere - amelynek keretében az előre meghatározott szint nem teljesítése esetén az áramszolgáltató 1000 forintos kompenzációt fizet a fogyasztónak - még nem működik hatékonyan.

(MTI)