<P>Alkotmánybíróság elé kerül a reklámtörvény</P>

Vágólapra másolva!
Alighogy hatályba lépett az új reklámtörvény, máris megtámadták az Alkotmánybíróságon. Mint azt a beadványt jegyző Schiffer András ügyvéd a Magyar Hírlapnak elmondta, a jogszabály több ponton is ellentétes az alaptörvénnyel. A dohánytermékek reklámozásának teljes tilalma például ellentétben áll jogharmonizációs kötelezettségünkkel.
Vágólapra másolva!

Alighogy hatályba lépett az új reklámtörvény, máris megtámadták az Alkotmánybíróságon. Mint azt a beadványt jegyző Schiffer András ügyvéd a Magyar Hírlapnak elmondta, a jogszabály több ponton is ellentétes az alaptörvénnyel. A dohánytermékek reklámozásának teljes tilalma például ellentétben áll jogharmonizációs kötelezettségünkkel. A luxemburgi Európai Bíróság a közelmúltban ugyanis megsemmisítette az unió teljes tiltásra vonatkozó irányelvét, mert az rossz indoklásra alapozta az EU.

Ráadásul a jogalkotó nem hagyott kellő felkészülési időt a reklámozóknak a módosítások értelmezésére és alkalmazására. A törvény ezen részéről Schiffer úgy tartja, hogy indokolatlanul helyezi előnybe a nemzetközi motorsportrendezvényeket, s parttalan diszkrecionális jogkört biztosít a gazdasági miniszternek. A jogszabályban szereplő "szexuális ingerkeltésre irányuló" áru fogalma az ügyvéd szerint meghatározhatatlan és túlságosan tág körben tiltja meg a reklámozást. Mindezeket csak tetézi az a passzus, amely szerint a reklám közzétételét a hatóság előzetesen betilthatja, ami a szólásszabadság súlyos és aránytalan sérelmét jelenti.

A Magyar Hírlap információi szerint a reklámszakma képviselői még nem döntöttek arról, hogy a legfőbb bírói testülethez fordulnak-e a jogszabály számukra nehezen "emészthető", esetenként a vállalkozásokat megnehezítő rendelkezései miatt. Egyelőre ők is az új szabályok értelmezésével vannak elfoglalva.

Szilágyi Béla

(Magyar Hírlap)

Korábban:

Márciustól új reklámtilalmak
( 2001 január 25.)