<P>A Renault növeli részesedését a Volvoban</P>

Vágólapra másolva!
A Renault francia autógyár bejelentette, hogy 10 százalékról 14,9 százalékra növelte részesedését a svéd AB Volvoban és szándéka szerint a következő hat hónapban a 20 százalékra növeli azt. A Renault ezzel a Volvo legnagyobb egyedi részvényese lesz.
Vágólapra másolva!

A Renault közleménye szerint a Volvo júniusig további 5 százalékot ad át a francia autógyárnak, további 0,1 százalékot pedig a szabadpiacról vásárolnak fel. A Renault 4,9 százalékot nemrégiben ugyancsak a szabadpiacon szerzett meg. A Renault és a Volvo júniusban véglegesítette azt a szerződést, amelynek értelmében a Renault a teherautó-gyártó részlegét, a Renault Véhicules Industries-t átadja a Volvonak, a Renault VI amerikai leányvállalatával, a Mack teherautógyárral együtt. A Renault és a Volvo ily módon a német-amerikai Daimler-Chrysler mögött a világ második legnagyobb haszongépjármű-gyártója lesz. Ketten együtt 164 ezer teherautót adtak el 1999-ben, ezzel övék volt a piac 28 százaléka Európában, valamint 24 százaléka az Egyesült Államokban.

Az EU versenyfelügyelete szeptemberben jóváhagyta a Renault-Volvo együttműködést, azzal a feltétellel, hogy a Volvo fokozatosan leépíti a Scaniaban lévő részesedését, a Renault pedig feladja a FIAT csoporthoz tartozó IVECO-hoz fűződő érdekeltségét. A Renault az IVECO-hoz buszgyártásban és -eladásban kötődött. Az olasz FIAT teherautó-gyártó részlege, az Iveco októberben közölte, hogy szívesen kivásárolná a Renault-t a két cég által 50-50 százalékban birtokolt buszgyártó vegyesvállalatából, az Irisbusból.

A barcelonai székhelyű Irisbusnál ezzel kapcsolatban azt panaszolják, hogy a cég jövőjét érintő bizonytalanság árthat az értékesítésnek. A tavalyi értékesítés több mint 8700 busz volt, 1,09 milliárd euró bevétellel. (A Renault és az Iveco Irisbus vegyesvállalatának 75 százaléka van a székesfehérvári Ikarusbus Rt-ben). Az AB Volvo a maga részéről szeptemberben a Volkswagennel kezdett tárgyalni a 45,5 százalékos Scania-részesedésének eladásáról. A Volkswagen már tavaly márciusban megszerezte a Scania 18,7 százalékát, a szavazati jog 34 százalékával. A Volvo több év alatt halmozta fel Scania-részesedését, egyebek között abból a pénzből, amelyet a személyautó-gyártó részlegéért kapott a Fordtól.

(MTI)

Ajánlat

Renault

Volvo

Az Ikarus és partnerei