A GfK Piackutató Intézet a 15 évesnél idősebb lakosságot reprezentáló, 1000 fős mintán végzett második negyedéves vizsgálata kimutatta: ügyfélszám alapján szinte valamennyi biztosítási fajtában az ÁB Aegon Általános Biztosító Rt. a piacvezető. Kivételt csak a kötelező gépjármű-biztosítások jelentenek, amelyeknek több mint a felét a Hungária Biztosító Rt-nél kötötték.
Személyre szóló biztosítást leginkább a 30-49 évesek, a legalább középfokú végzettséggel rendelkezők, a havi 80 ezer forintnál nagyobb jövedelemből élők, és a vidéki nagyvárosban lakók kötöttek.
A legelterjedtebb személyre szóló biztosítási forma az úgynevezett elérésre szóló életbiztosítás, melynek lényege az, hogy a biztosító vagy a biztosított halála esetén, vagy a szerződésben szereplő idő leteltét követően, egy összegben fizeti ki a biztosítási díjat. A teljes felnőtt lakosság 12 százaléka, a biztosítottak 33 százaléka kötött ilyen biztosítást; számuk az elmúlt két évben 50 százalékkal bővült. A legtöbben az ÁB-Aegonnál, majd a Generali-Providenciánál és a Nationale Nederlandennél kötöttek elérésre szóló életbiztosítást.
A személyre szóló biztosítási konstrukciók népszerűségi listáján az elérésre szóló biztosítást a nyugdíjbiztosítás, a vegyes életbiztosítás, a balesetbiztosítás, a kockázatbiztosítás, majd a befektetéssel kombinált életbiztosítás követi.
Arra a kérdésre, hogy milyen biztosítást kötne a következő két évben, a legtöbben - a megkérdezettek 15 százaléka - a lakás- és házbiztosítást jelölték meg. Közülük a legtöbben fiatalok, legalább középfokú végzettségűek és az átlagosnál magasabb jövedelműek voltak, így a felmérés készítői szerint ez a biztosítási ágazat áll a legdinamikusabb növekedés előtt.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat:
Biztosítás
(az Üzleti Negyed rovata)