Rohamosan növekszik az úgynevezett kereskedelmi márkák száma a napi fogyasztási cikkek körében. Idén júniusban 16 vállalat 1445 kereskedelmi márkás terméket forgalmazott a boltjaiban, szemben a tavaly októberi 964, illetve az 1999 márciusi 573 termékkel - derül ki a GfK Piackutató Intézet GfK-Dorel divíziójának felméréséből.
A kereskedelmi márkák - mint például a Tesco tej vagy a Cora ecet - általában olcsóbbak, mint a gyártó saját neve alatt forgalmazott termékek. Az átlagos engedmény 20-30 százalék között alakul, ám igen erős a szórás. A kávéknál ugyanis mindössze 6 százalék az árkülönbség, viszont a samponok átlagos árait tekintve 54 százalék az engedmény.
Előszeretettel alkalmazzák a cégek ezt az eszközt a konzerveknél: összesen 109 terméket forgalmaznak így. Testápolóból és krémből százat, tejből és tejtermékekből 98-at, száraztésztából pedig 92-t forgalmaznak a saját nevük alatt.
A legtöbb, 287 ilyen terméket különben a Tescónál találhatják a vásárlók. A céget a Spar követi 213, majd a Drogerie Markt 180 márkatermékkel.
Daróczi Dávid
(Magyar Hírlap)