Vágólapra másolva!
Az M7-es autópálya felújításával kapcsolatos tervek módosításával immár biztosra vehető, hogy az ország legrégebbi sztrádájának rekonstrukciója nem kezdődhet meg a nyár végén, s valószínűleg az eredetileg 40-50 milliárd forintra becsült munkálatok is többe kerülnek majd.
Vágólapra másolva!

Az M3-as autópálya továbbépítéséről szóló kivitelezői szerződés aláírását követően hétfőn Vér Iván, a Nemzeti Autópálya (NA) Rt. vezérigazgatója bejelentette: a szakemberek úgy döntöttek, hogy az M7-es autópálya felújítását nem a burkolatcserével, hanem a főváros felé vezető oldal harmadik sávjának megépítésével kezdik.

Bakonyi István, a NA Rt. kapcsolati igazgatója a döntés hátteréről szólva elmondta: a jelenlegi zöld-sáv terhére kialakítandó harmadik forgalmi sáv révén nem csupán a vasárnap esténként keletkező torlódást lehet majd felszámolni, hanem a sztráda-rekonstrukció ideje alatt is biztosíthatják a folyamatos forgalmat. Egyelőre csupán a bal oldali pályát alakítják háromsávossá, mert a Balaton felé fokozatosan indulnak az autósok, míg a fővárosba szinte egy időben, vasárnap este térnek vissza.

Bakonyi István sem megerősíteni, sem cáfolni nem tudta az értesülést, amely szerint a tervmódosítás jelentős többletkiadást okoz, és az építkezés határideje jelentősen kitolódik. Egyelőre azt sem tudni, mikor kezdődik a beruházás, de annyi bizonyos, hogy 2002. január 2-ig be kell fejezni az építkezést, mert ettől kezdve a sztráda használatáért fizetni kell.

Az MTI értesülése szerint az M7-es rekonstrukciójának lehetséges kivitelezőivel az NA Rt. augusztusban írja alá a szerződést, bár még nem dőlt el, hogy közbeszerzési pályázatot vagy meghívásos tendert írnak-e ki az autópálya átépítésére.

(MTI)