A kisvállalkozások több, mint harmadának vannak veszélyben az adatai

Vágólapra másolva!
Idén már a kkv-k mintegy 36%-a esett  adatsérülés áldozatául az egyik legnagyobb kiberbiztonsági cég adatai szerint.
Vágólapra másolva!
Forrás: Adobe Stock

Annak ellenére, hogy a kisvállalkozásoknál történt kiberbiztonsági katasztrófák a legritkább esetben kerülnek a címlapokra, tévedés lenne azt hinni, hogy a kis méretű cégek nem kerülhetnek a digitális bűnözők célkeresztjébe. Egy kisebb cégnél ugyanis jellemzően az adatok védelmére fordított erőforrások is kisebbek, így ezek a vállalatok sokszor könnyebb prédát jelentenek a digitális ragadozók számára, mint az óriáscégek, ahol egész osztálynyi informatikai szakember lesi a behatolókat és monitorozza a rendszereket hibák után kutatva. Hiszen kiberbiztonsági vészhelyzeteket nem csak rosszindulatú külső behatoló okozhat, egyszerű szoftverhibák, vagy felhasználói figyelmetlenség is komoly problémákkal szembesíthet egy rendszergazdát – már ha egyáltalán van ilyen a cégnél.

A veszély komoly

Az ilyen esetek pedig nagyon nehéz helyzet elé állítják a cégvezetőket, hiszen, ahol nincs elegendő forrás a baj megelőzésére, ott többnyire arra az esetre sincs terv, ha az megtörténik. Mivel az ilyen cégek erőforrásai gyakorta korlátozottak és az üzleti növekedésre koncentrálódnak, rendszeresen le kell állítaniuk vagy le kell lassítaniuk a munkafolyamataikat, és minden egyes leállással töltött órával vagy nappal profitvesztést kockáztatnak.

Ha pedig az ügyfelek személyes adatai is érintettek, a kisvállalkozás elveszítheti ügyfelei bizalmát, vagy bírságot szabhatnak ki rá a szabályozások, például a GDPR megszegéséért.

Forrás: Adobe Stock

Ha megtörtént a baj

A következmények elkerülése érdekében a kisvállalkozásoknak és természetesen minden cégnek, amely bármilyen szinten használ digitális rendszereket fel kell készülniük az adatsérülésekre, adatvesztésre.

Ezekre az esetekre vezette be a Generali a vállalati vagyonbiztosításához köthető cyber kockázatokra szóló kiegészítő biztosításait , amelyek nem csupán az esetleges adatvesztéssel járó egyértelmű károkat enyhítheti, de fedezetet nyújthat például akkor is, ha a céget terheli a felelősség, mert az általa kezelt személyes adatok a cégen kívül álló személyek számára hozzáférhetővé válnak vírus- vagy hacker támadás miatt.

A szolgáltatás olyan sikeres, hogy az elmúlt évben dinamikusan növekedett az ezt igénybe vevő cégek száma a Generali pedig folyamatos fejlesztésekkel igyekszik jelenlegi és jövőbeli ügyfeleinek kedvében járni. Legújabb szolgáltatása például a Kiber távsegítségnyújtás assistance, melynek keretében szakértők nyújtanak távolról azonnali segítséget, ha az informatikai tudásszintünket meghaladó feladattal szembesülünk, legyen az egy informatikai leállás okainak megkeresése, megszüntetése, egy router beállítása, vagy egy vírus eltávolítása a céges rendszerünkből.

Ennek köszönhetően tehát elmondhatjuk, hogy a Generali vállalati biztosítás nem csak a valós, hanem a cyber kockázatokra szóló biztosítással a cyber térben is védelmet nyújt kisvállalkozásunknak, lehetővé téve, hogy mi csupán üzletünkkel, vállalkozásunkkal foglalkozzunk, a cégünk pedig nyugodtan növekedhessen.