Magyar termékek a kínai üzletlánc polcain

Vágólapra másolva!
Újabb és újabb üzleti lehetőségek nyílnak több magyar vállalkozás előtt is!
Vágólapra másolva!

Újabb és újabb üzleti lehetőségek nyílnak több magyar vállalkozás előtt is a Magyar Nemzeti Kereskedőház (MNKH) közreműködésével megvalósuló sanghaji termékmegjelenésnek köszönhetően. A távol-keleti országban nagy kereslet mutatkozik a magyar fogyasztási cikkek iránt, viszont az importra vonatkozó szigorú szabályok miatt hosszas egyeztetésekre van szükség egy-egy sikeres üzlet megkötéséhez.

Összesen 11 magyar cég kapott bemutatkozási lehetőséget november eleje és december vége között Sanghajban, a Cityshop üzletlánc két áruházában az MNKH közreműködésének köszönhetően. A kezdeményezés keretében 55 magyar termékkel ismerkedhetnek meg a kínai fogyasztók, az akciót promóciós és marketingtevékenység is kíséri.

Önmagában az is óriási sikernek számít, hogy ezek az árucikkek jelen vannak Sanghaj egyik legjelentősebb üzletláncának polcain. „A Cityshop áruházai a város legexkluzívabb negyedeiben találhatók és az ott árusított termékeket elsősorban a magas jövedelmű, a minőségi élelmiszerek iránt nagy érdeklődést mutató fogyasztói rétegek vásárolják. Fontos hangsúlyozni azt is, hogy a magyar áruk már jól ismert, híres európai márkák mellett kaptak helyet a kínai áruházban” – hangsúlyozta Kun Gábor, a Magyar Nemzeti Kereskedőház vezérigazgató-helyettese. Az üzletlánc aktív promóciós tevékenységet is folytat, amely biztosítja, hogy a kínai fogyasztók széles körben megismerjék a kiváló minőségű magyar élelmiszereket, növeli Magyarország ismertségét és népszerűségét Kínában, tehát alkalmas ország imázs építésre is. A promóciós tevékenységben Magyarország Főkonzulátusa is aktívan közreműködik, emellett Sanghaj egyik vezető rádiója által készített interjúsorozatban a Cityshop magyar áruira már többször is felhívták a kínai hallgatóság figyelmét, ezen túlmenően pedig az online és a közösségi médiafelületeken keresztül is számos kínai fogyasztó értesülhetett azok elérhetőségéről.

„A hazai borok, csokoládék és papír zsebkendők jelenleg két központi Cityshop üzletben találhatók meg, hosszú távon azonban jó eséllyel kerülhetnek majd fel az üzletlánc további egységeinek polcaira is. Ez a lehetőség hozzájárulhat a magyar export fokozásához, illetve a magyar termékek iránti kínai kereslet növekedéséhez is” - hívta fel a figyelmet Kun Gábor.

Kun Gábor Forrás: MNKH

További üzletekre számítanak

Már évek óta jelen van a kínai piacon a Detki Keksz Kft. saját kapcsolatuknak köszönhetően, idén tavasszal pedig a Magyar Nemzeti Kereskedőház közreműködésével megismert partner révén szállítottak termékeikből a távol-keleti országba – mondta el Lipusz Marianna, a társaság exportmenedzsere. A Cityshop üzletekben történő megjelenéstől további Kínában megvalósuló üzleti lehetőségeket várnak a vállalatnál, de további potenciális partnerekkel is tárgyalnak az ázsiai régióból. A cég az elmúlt időszakban az egészséges táplálkozási igényeket kiszolgáló, illetve a gyermekeknek szánt árucikkekre összpontosított, és ez a stratégia szerencsésen találkozott a kínai igényekkel.

Lipusz Marianna közlése szerint a Detki Keksz forgalmának 96-97 százalékát a belföldi értékesítés adja jelenleg, de Romániában, Bulgáriában, Szlovákiában és Litvániában is megtalálhatók már a termékeik, illetve Európán kívüli megjelenés is szerepel a tervek között. „Legutóbb Dubajban vettünk részt egy kiállításon, ahol a magyar cégek az MNKH által szervezett közösségi standon jelenhettek meg. A külföldi megjelenés mellett pedig új üzleti partnerekkel is biztosították a személyes találkozás lehetőségét. A további nemzetközi terjeszkedéshez mindenképpen számítunk az MNKH együttműködésére, partnerségére” - fűzte hozzá Lipusz Marianna.

Forrás: MNKH

Kiszolgálják az igényeket

Nagy lehetőség a Bonbonetti számára, hogy megjelenhetett Sanghajban, hiszen egy gyorsan fejlődő városról van szó – jelezte Baróti Diána, a társaság export ügyfélkapcsolati menedzsere. Elmondása szerint az MNKH-val idén márciusban kezdődött meg az együttműködés, és az év elején már indítottak egy nagyobb szállítmányt Kínába. A Cityshop üzleteiben kiemelt helyen mutatták be termékeiket, a Cherry Queen-nel és a Bonbonetti Moments Heart pralinéval ismerkedhettek meg a kínai fogyasztók. Azon túl, hogy a polcokra felkerültek a magyar vállalat édességei, kóstoltatást is szerveztek. Baróti Diána nyilatkozata szerint pozitívak az előjelzések a jövőre nézve, így az eddigi két konténer után további szállítmányokat indíthatnak majd jövőre a távol-keleti országba. A Bonbonettinél mindent megtesznek annak érdekében, hogy meghódítsák ezt a nagy és gyorsan fejlődő piacot, melynek kiszolgálására több változtatást is terveznek csomagolás, valamint a termékek textúráját illetően. Az MNKH-n keresztül került kapcsolatba a vállalat azzal a partnerrel, akivel a kínai piacon stratégiai partnerséget kötöttek, de Baróti Diána közlése szerint a Kereskedőház a tolmácsolásban is segít, valamint a forgalmazáshoz szükséges dokumentumok beszerzéséhez kapcsolódó tanácsadást is biztosít.

„Az MNKH segítségét, kiterjedt kapcsolatrendszerét a jövőben is igénybe kívánjuk venni” - tette hozzá a Bonbonetti munkatársa.

A vállalat tevékenységében kiemelt szerepet játszik az export, hiszen termékeikkel több mint 30 országban vannak jelen.

Forrás: MNKH

Felfedezik a magyarokat

Az elmúlt két évben számos üzleti sikert értek el Kínában a magyar vállalkozások az MNKH közreműködésének köszönhetően. Egy cég közel 1,5 millió euró értékben exportált gyapjút a távol-keleti országba, míg egy vegyipari társaság több, mint 1,4 millió euró értékben valósított meg sikeres ügyletet. Jelentős mérföldkő, hogy 2016-ban az Európai Unió tagállamai közül elsőként egy magyar vállalkozás szállított marhahúst Kínába a Kereskedőház közreműködésével, azóta pedig folyamatos a kiszállítás. Az ügylet felkeltette a kínai fél érdeklődését a magyar húsfajták iránt, melynek eredményeképp egy másik magyar vállalkozás is exportálhatott az országba. A Kínába irányuló export tekintetében a magyar élelmiszerek is nagy szerepet kapnak. Több magyar cég szállított az országba csokoládét, borokat, snackeket és étolajokat, félmillió euró értékben. Az MNKH az export-promóciós tevékenység mellett az értékesítési csatornák kiépítésében is jelentős szerepet vállal. Jelenleg is folyamatban van magyar takarmánykukorica exportjának engedélyeztetése a kínai hatóságoknál, amelynek eredményeként a jövőben további magyar termékek jelenhetnek meg a kínai piacon.

„Nagy kereslet mutatkozik az országban a magyar fogyasztási cikkekre, viszont azt tudni kell, hogy az importra vonatkozó szigorú szabályok miatt hosszas egyeztetésekre van szükség egy-egy sikeres üzlet megkötéséhez. Az MNKH komplex szolgáltatáscsomagot biztosít partnereinek, mely révén igyekszünk minél több terhet levenni az exportálni kívánó magyar vállalkozások válláról” - hangsúlyozta Kun Gábor.

Az MNKH vezérigazgató-helyettesének elmondása szerint az eddigi tapasztalatok azt mutatják, hogy a magyar cégek kínai piacra jutásának támogatására a legalkalmasabb eszközök elsősorban a kétoldalú üzleti tárgyalások, termékbemutatók, valamint a helyi partnerekkel való közös megjelenés roadshow-k és tematikus „Magyar Napok” keretében. A jövő év első negyedévében magyar pavilon nyílik Sanghajban, ahol 2000 négyzetméteren több mint 50 magyar élelmiszeripari és könnyűipari vállalkozás termékeit mutatják majd be.

Az MNKH az idei évben 85 kiállításon mintegy 600 magyar vállalkozásnak biztosított megjelenési lehetőséget, ezen túlmenően pedig 13 gazdasági vegyes bizottsági ülés, 14 üzleti fórum és 6 miniszterelnöki út lebonyolításában működött közre a Kereskedőház. Az idei kivitel az eddigi adatok alapján megdöntheti a tavalyi rekordértéket, hiszen a magyar export az első 9 hónapban csaknem 3%-kal nőtt az előző év azonos időszakához képest.