Pénzt loptak a Revolut ügyfeleitől, a cég nem fizet kártérítést

Vágólapra másolva!
A cég ügyfeleit kifinomult módszereket alkalmazó csalók támadják, akik a legfrissebb hírek szerint közel 100 millió forintnak megfelelő összeget emeltek le két felhasználó számlájáról.
Vágólapra másolva!

A Revolut egyre népszerűbb Magyarországon is, azonban egyre gyakrabbak a csalásokról szóló hírek is. Azt hihetnénk, hogy egy arcfelismerős, jelkódos, többlépcsős biztonsági beléptetési rendster elég lehet - azonban ahogyan az a következő esetből is kiderül, egyáltalán nem így van.

A Sky News beszámolója szerint csalók telefonhívásokkal közel százmillió forint értékben loptak el pénzt két Revolut-felhasználótól.

Az egyik áldozat számlájáról 165 ezer, míg a másikéról 40 ezer fontot vettek le, mindössze tíz perc alatt. 

A csalók a fintech cég csalás elleni osztályának alkalmazottainak adták ki magukat, és azt állították, hogy gyanús tevékenységet észleltek a számlákon, majd arra kérték őket, hogy közösen futtassák le a többlépcsős belépési folyamatot.

Bár a csalásra fény derült, nem történt kártértés, mivel az áldozatok nagyot hibáztak, hogy hittek az őket felhívó bűnözőknek. 

A Promotions.hu cikke kiemeli: a Revolut vizsgálta az eseteket, nem térítették vissza az ellopott pénzt, mivel - az előzőek szerint - a csalók valamennyi azonosítási ellenőrzésen átjutottak. 

Beleértve ebbe az önarcképet a számlához való hozzáféréshez, az sms-ben kapott kód beütését, valamint az ismeretlen eszközről való bejelentkezés engedélyezését az erről szóló e-mailre válaszolva.

A Revolut közölte: minden ilyen esetet alaposan kivizsgálnak, és folyamatosan fejlesztik a csalások elleni biztonsági intézkedéseiket.

Az esetből pedig az lehet a tanulság, hogy bármennyire meggyőzőnek is tűnjön egy ilyen hívás, ne dőljünk be, mert a bankok és a Revolut sem kéri el ügyfeleinek személyes adatait és a biztonsági azonosítókat.