Most épp egy vászontáskát árulnak 200-szoros áron az interneten, mint amennyit ér

Vágólapra másolva!
Újabb furcsa vásárlási láz alakult ki egy, a TikTokon megjelent tartalomnak köszönhetően: sok vásárló irreális árat is hajlandó fizetni a Trader Joe's nevű amerikai élelmiszer-kiskereskedő logózott táskájáért. Az alig 3 dollárba kerülő vászontáskákból álló gyűjtemények néhány napja több száz dollárért forognak a nagy internetes kereskedelmi oldalakon.
Vágólapra másolva!

Kék, piros, zöld és sárga színváltozatokban kapható a Trader Joe's saját logóval ellátott, új típusú vászontáskája a vállalat boltjaiban. A táskáért 2,99 dollárt (nagyából 1100 forintot) kell fizetni, ám egy különös őrületnek köszönhetően ennek az összegnek a kétszázszorosát is hajlandók érte adni egyesek.

A legújabb kiskereskedelmi divathullám mögött egy TikTok-videó áll, mely néhány napja került fel a videómegosztóra. 

Rövid idő alatt 11 millió megtekintést ért el az anyag. Sokan azonnal szerettek volna maguknak egy vagy több darabot abból. Az érdeklődés olyan nagy lett azok iránt, hogy a Trader Joe's sok üzletében kifogytak belőle, vagy mennyiségi korlátozást kellett bevezetni a vásárlásra.

Az őrületet fokozza, hogy azok, akik tudnak szerezni a táskából, további videókkal tartják felszínen a témát:

Még különösebb, hogy a táskák egy része az eBay és az Amazon oldalán jelent meg az eladó termékek között.  A legtöbb eladó csak 5-10 dollárt kér darabjáért, de néhányan több száz dollárt remélnek egy-egy táskáért, és még többet, ha a négy színből álló kollekciót kínálnak eladásra.

Sok eladó licitre bocsátja a vászontáskákat. Azt nem lehet minden kétséget kizáróan ellenőrizni, hogy a táskák valóban el is kelnek többszörös áron. Ám a Yahoon olvashatók szerint általában igen, legalábbis a megkérdezett eladók erről nyilatkoztak.

A furcsa őrület mögött vélhetően az húzódik, hogy a vásárlók egy része azt gondolja, hogy ezek a vászontáskák csak korlátozott ideig kapható termékek, bár a Trader Joe's ezt nem erősítette meg. Eközben van olyan bolt, ahonnan az utolsó darabot is elvitték azokból, és várhatóan csak ősszel kapnak újabb szállítmányt (tehát vélhetően a vászontáskát nem csak korlátozott ideig árulja a boltlánc).

Nem ez az első alkalom, hogy egy alapvetően olcsó tömegtermék iránt pillanatok alatt akkora érdeklődés alakul ki, hogy készlethiány jelentkezik. Néhány éve hasonlóan hozta lázba a vásárlókat a Lidl saját sportcipője, a cégnek később utángyártást kellett kérnie a gyártótól, miután pillanatok alatt elkapkodták azt, majd egy részük az online piactereken tűnt fel.

Tavaly decemberben a Target áruházláncban kapható, fedővel ellátott pohár Valentin-napra gyártott változata váltott ki  hasonló vásárlói reakciókat.