Mutatjuk a H&M botrányos felvételét, amelyen kislányokat szexualizál - fotó

h&m, hennes & mauritz, üzlet, shop, ruha, márka, vállalat, illusztráció
In Danish investigative journalism TV-program "Operation X" that aired on October 15th 2017 host Morten Speigelhauer and his team uncover that H&M might be burning perfectly wearable clothes for no good reason. According to the findings of the program a shipment of jeans and trousers were burned under the explanation of being a health risk but nothing seems to be wrong with the clothes. Operation X got a hold of a few samples from the apparently dangerous shipment sent for burning and tested them according to the most likely problematic substances and health risks as well as compared their findings with tests done on similar pieces of clothing sold in H&M stores in Denmark. The tests revealed nothing out of the ordinary and no values of potentially dangerous substances above the allowed levels for the Danish market. After trying to get an explanation without luck from H&M Denmark after the program aired a comment finally appeared in Swedish media and on Facebook. H&M stated that the jeans had a markedly higher level of lead in the metal parts than is allowed and that the trousers were suspected of containing mold. This is directly against any findings done by the tests performed by experts for Operation X and many consumers are not satisfied with H&M's explanation. (Photo by Ty Stange / Ritzau Scanpix / Ritzau Scanpix via AFP)
Vágólapra másolva!
Áll a bál a népszerű ruházati kiskereskedő H&M körül, miután egyik kampányában olyan reklámot jelentetett meg, melyen a cég általános iskolás korú kislányokat szexualizálva mutatja be új iskolai egyenruháját.
Vágólapra másolva!

A képen a két, általános iskolás korú kislány hátratekintve áll, a reklámra írt szöveg nagyjából azt jelenti, hogy a H&M Back to School, azaz "Vissza a suliba" iskolai egyenruhájába öltözött kislányok után garantáltan utánuk fordulnak.

Mutatjuk a képet az azóta visszavont hirdetésről:

A H&M azóta visszavont reklámjáról készült kép Forrás: H&M

A BBC cikke szerint a reklám csak Ausztráliában jelent meg, de a cég már visszavonta azt, érzékelve a szülői felháborodást, amit az váltott ki, hogy a gyerekeket ezzel a reklámszöveggel szexuális összefüggésbe helyezve szerepeltették.

A hirdetést rengeteg szülő illette súlyos kritikával a közösségi felületeken, az ezekben felbukkanó "visszataszító", "undorító" jelzők még az enyhébbek közé tartoznak.

A világ legnagyobb, kifejezetten szülőknek szóló közösségi felülete, a Mumsnet alapítója szerint aggasztó, hogy a szexualizálás gyakorlata mélyen beleivódott a gyerekek életébe. A szervezet 2010-ben kampányt is indított, hogy erre a káros jelenségre felhívja a figyelmet és visszaszorítsa azt.

A H&M közleményt adott ki a felháborodás kapcsán, amelyben azt írták, hogy mélységesen sajnálják az esetet és bocsánatot kérnek érte, és áttekintik azt, hogy a kifogásolt hirdetés visszavonása után hogyan tudják a jelenlegi reklámkampányukat folytatni.

A több évtizedes múltra visszatekintő H&M napjainkra az úgynevezett fast fashion divatipar meghatározó márkájává vált. Tavaly ősszel jelentették be, hogy a brit piacon költségeik miatt mostantól pénzt számolnak fel online vásárlóinak a visszaküldött termékek kezeléséért, miközben a Zara-val együtt a kínai Shein illetve újabban a Temu jelentette kihívással is meg kell küzdeniük.

Cikkünk kiemelt képén a vállalat cégfelirata / forrás: Ritzau Scanpix via AFP/Photographer Ty Stange +45 21420821 Vesterbrogade 80b, 4. 1620 Copenhagen V Denmark