Újabb gond van a Boeing halálgépeivel

boeing 737 max
An American Airlines Boeing 737 MAX airplane takes off on a test flight from Dallas-Fort Worth International Airport in Dallas, Texas, on December 2, 2020. - The Boeing 737 MAX is taking another key step in its comeback to commercial travel by attempting to reassure the public with a test flight by American Airlines conducted for the news media. (Photo by Cooper NEILL / AFP)
Vágólapra másolva!
Az amerikai Szövetségi Légügyi Hivatala (FAA) közlése szerint át kell vizsgálni a Boeing 737 MAX repülőgépek oldalkormányait mozgató mechanikát egy esetlegesen meglazult csavar miatt – számol be arról az Airportal.
Vágólapra másolva!

A bejelentés azért érdemelhet különös figyelmet, mert ehhez a géptípushoz köthető az elmúlt évek két súlyos katasztrófája. Ahogy az Origo megírta, 2018 őszén a Lion Air nevű légitársaság Boeing 737 MAX típusú gépe a Jáva-tengerbe csapódott, a balesetben a 189 utas és a személyzet valamennyi tagja meghalt. 2019 márciusában pedig az Ethiopian Airlines egyik ugyanilyen típusú gépe szenvedett balesetet, a katasztrófában szintén minden gépen tartózkodó meghalt. Ez utóbbi tragédia után világszerte felfüggesztették a géptípus használatát, a már átadott példányokat csak évekkel később kezdték újra használatba venni a légi cégek, illetve rendelnek azokból újakat.

Az American Airlines egyik Boeing 737 MAX típusú gépe tesztrepülésre indul a dallasi repülőtérről 2020-ban, a korábban történt légi szerencsétlenségeket követő javítások részeként Forrás: AFP/Cooper Neill

A mostani ügyben – írja a szakportál a Reuters alapján – a Boeing azt követően javasolta a 737 MAX gépek ellenőrzését, hogy egy külföldi üzemeltető az oldalkormány mozgatását végző szerkezet rutinszerű karbantartása során felfedezett egy csavart, amelyről hiányzott az anyacsavar. Majd maga

a gyártó is talált egy még átadás előtt lévő példányon egy nem megfelelően meghúzott csavart az FAA tájékoztatása szerint.

A gyártó közlése szerint az érintett példányt már meg is javították, azonban óvatosságból azt javasolják az üzemeltetőknek, hogy két héten belül vizsgálják át a 737 MAX gépeiket, és adjanak visszajelzést minden ilyen esetről.

A Boeing hangsúlyozta, hogy

a hiba nincs hatással a repülésbiztonságra a már átadott példányok esetében, a típus gyártása és átadása zavartalanul folyik.

A probléma nem érinti a régebbi, 737 Next Generation típusú repülőgépeket.