A legnagyobb szépségápolási termékeket gyártó vállalat kulisszatitkai

A Procter & Gamble 2008 óta nulla gyártási hulladékot küld a szemétlerakóba
A Procter & Gamble csömöri gyárában készült felvétel
Vágólapra másolva!
Alapos kutatómunka, minőségbiztosítás, termékellenőrzés és tesztelés előzi meg azt, hogy egy-egy szépségápolási termék a boltokba kerüljön. A világ egyik legnagyobb fogyasztási cikkeket gyártó vállalata, a világszerte több ezer tudóst, kutatót és szakértőt foglalkoztató Procter & Gamble idén először engedett bepillantást a gyártási és kutatás-fejlesztési folyamatába.
Vágólapra másolva!

Ahogy arra a Procter&Gamble szakértői rámutattak, egy friss, 150 fogyasztási cikket vizsgáló nemzetközi tanulmány szerint a fogyasztók igényei drámaian és gyakran változtak az elmúlt pár év során, és a gyártók valamint a fejlesztők arra számítanak, hogy ez a tendencia folytatódik. 10-ből 8 vállalatvezető ezért a változó fogyasztókat tartja az egyik legnagyobb kihívásnak, és 93 százalékuk szerint ezekkel a változó fogyasztói igényekkel való lépéstartás a vállalat fő prioritása.

Mire vágyik a fogyasztó?

A Procter & Gamble-nél a termékfejlesztés már a kezdetektől a fogyasztók és az igényeik megértésével indul, a vállalat kutatás-fejlesztési szervezete óriási erőforrásokat fordít a vásárlói igények és vágyak megértésére, az elvárások meghallgatására. Ma már ezt a folyamatot a kutatók és szakértők mellett a mesterséges intelligencia bevonásával végzik, aminek köszönhetően már sokkal tisztább képet kaphatnak arról, mire vágynak a fogyasztók. Ha ezt a lépést kihagynák, tele lennének az üzletek olyan termékekkel, amit végül senki nem vásárolna meg.
A vállalatnál kiemelt szerepet kapnak a fenntartható és innovatív megoldások, emellett alapelv, hogy a hatékonyság és eredményesség növelésére irányuló törekvések soha nem mehetnek a biztonság rovására.

A Procter & Gamble csömöri gyárában készült felvétel Forrás: Procter & Gamble

A Procter & Gamble-nél soha nem az egyszerhasználatos termékekben gondolkodnak

Ez azt jelenti, hogy az innovációk tervezésénél fontos szempont, hogy a fogyasztó a terméket a hosszan „élvezhesse", a vállalat parfümőreinek és szaglásbiológus kutatóinak fontos feladata annak megvalósítása, hogy a termék ne csak az első pillanatban, hanem hosszútávon is igazi illatélményt nyújtson a felhasználóknak, legyen szó akár akár egy öblítőről vagy mosószerről.

Laboratóriumból a boltokba: a fogyasztóknak a fogyasztók közreműködésével

A Procter & Gamble esetében termékkategóriánként több száz tudós dolgozik a minőségbiztosításban, és a független laboratóriumok évi sok százezer tesztet futtatnak le a termékeken. A minősítési folyamat részeként valódi fogyasztók is tesztelik a termékeket a piacra kerülés előtt, és egy új termék csakis akkor kerül a boltok polcaira, ha az ezen a valós fogyasztói teszten is átment.

Forradalmasított felmosás

A vállalat idén mutatta be legújabb fejlesztését, a Swiffer PowerMopot, amelyet az elmúlt húsz év legnagyobb innovációjaként emlegetnek. A Swiffer amerikai fogyasztói felmérése szerint hétből hatan arról számoltak be, hogy ragaszkodnak azokhoz a takarítási szokásokhoz, amelyeket szüleik tanítottak nekik gyerekkorukban, így például padlótisztításhoz a legtöbben a hagyományos felmosórongyra és vödörre hagyatkoznak, azt gondolván, hogy ez az egyetlen módja a padló mélytisztításnak. A márka mögött dolgozó szakemberek több évig kutattak és fogyasztói tanulmányokat is elemeztek, hogy jobban megértsék a takarítás fájdalmas, kényelmetlen pontjait. Az új Swiffer PowerMop-ot úgy tervezték, hogy a padló felmosását a lehető legegyszerűbbé, leggyorsabbá, legkönnyebbé és leghatékonyabbá tegye, időt és évente akár 260 liter vizet is megtakarítva az embereknek a rendszeres padlótisztítás során. Ez az innovatív felmosó egyelőre még csak az Egyesül Államokban kapható, ám a márka számos terméke elérhető a hazai boltokban is megkönnyítve a mindennapi vagy heti takarítást.

Kevesebb műanyag a mosókonyhában, hidegebb víz a konyhában

A csehországi Rakona gyár a vállalat egyik legnagyobb mosó- és tisztítószereket gyártó üzeme, minden európai és számos más országba is szállítja az ott gyártott termékeket, többek közt a Lenor öblítőket is. Az üzem kutatói több olyan új megoldást fejlesztettek ki itt a brüsszeli kutatóközponttal karöltve, amelyek a műanyagcsomagolás jelentős csökkenését célozzák. Amellett, hogy minden palack 100 százalékban újrahasznosított PCR gyantából készül, jelenleg olyan prototípuson dolgoznak, amely felelős forrásokból származó farostok és vékony, újrahasznosított PET keverékéből áll.
A szintén itt gyártott új Jar Max Power mosogatószer gyorsan aktiválódó tisztító összetevőket tartalmaz, amelyek még hidegebb vízben is ragyogó tisztítást tesznek lehetővé. A mosogatóvíz hőmérsékletének 23 °C-ra történő csökkentése pedig akár 50 százalékos energiamegtakarítást is eredményezhet mosogatáskor.