Napokon belül óriási változás jön a Lidl összes áruházánál

Lidl, Lidl logó, logó, bevásárlóközpont, illusztráció,
Warsaw, Poland, Sept 2020: Logo of Lidl store. Lidl company sign - German global discount supermarket chain
Vágólapra másolva!
Már csak szeptember 4-ig indítható ingyenes töltés a Lidl e-Charge alkalmazással, azt követően indulhat a fizetős rendszer Magyarországon is.
Vágólapra másolva!

A Lidl e-charge applikáció megszűnik, helyette a villanyautósok a jövőben három különböző módon vehetik igénybe a szolgáltatást az áruházak nyitvatartási idejében.

A töltést a Lidl Plus alkalmazásból, a Lidl weboldalán keresztül indíthatják el, valamint harmadik opcióként úgynevezett roaming megoldást is választhatnak majd a vásárlók

- írja a Lidl sajtóosztályától kapott információk alapján a Villanyautósok. A pontos díjazást a későbbiekben teszi nyilvánossá az áruházlánc.

A Lidl már nyolcadik éve támogatja Magyarországon is az elektromobilitást. Az első 50 kW-os elektromosautó-töltőket 2016 őszén telepítették néhány budapesti áruház parkolójába. Eleinte a töltők korlátozás nélkül használhatók voltak, így azonnal az elektromos autókat használó taxisok kedvelt állomásává váltak a parkolók.

A környező országokban 2022-től sorra váltottak az ingyenesről a fizetős töltési rendszerre, így például Csehországban is Forrás: Shutterstock

A hálózat 2020-ban kezdett országossá válni. Eleinte elsősorban 22 kW-os AC töltőket telepítettek, majd 20 kW-os DC töltőoszlopokkal bővítették a rendszert. Napjainkban már 115 Lidl áruháznál vehető igénybe a töltési szolgáltatás. Az áruházak parkolóiban összesen 208 töltőoszlopnál, 483 csatlakozópont várja a villanyautósokat, akik hetente átlagosan 4500 töltést indítanak a töltőoszlopokról.

2020 nyarán elindult a Lidl eCharge applikáció, amiből 30 perces töltési ciklusok voltak indíthatók, míg az oszlopok kezelőszerveivel elindított töltések 10 perc után leálltak. A környező országokban 2022-től sorra váltottak az ingyenesről fizetős rendszerre, így például Csehországban, Franciaországban, Németországban, Szlovákiában, idén tavasztól pedig Ausztriában is fizetni kell a szolgáltatásért.

Magyarországon az áruházlánc nagyon sokáig kitartott az ingyenesség mellett, valószínűleg ennek is köszönhető, hogy töltésszám tekintetében magasan Magyarország legnagyobb töltőhálózatává váltak.