Újabb gyorsétterem veszi le a kínálatából a paradicsomot

Burger King
Illustration picture shows employee preparing a burger during the opening of a branch of the Burger King fast-food restaurant chain in Auderghem - Oudergem, Brussels, Tuesday 12 September 2017. BELGA PHOTO NICOLAS MAETERLINCK
Vágólapra másolva!
Nem csillapodik a paradicsomválság Indiában, és ezt már a gyorséttermek fogyasztói is erősen megérzik. Ahogy ugyanis a paradicsom ára az egekbe szökött az ázsiai országban, egyre több vállalat dönt úgy, hogy időszakosan leveszi a kínálatából a paradicsomot.
Vágólapra másolva!

Miként arról korábban az Origo is beszámolt, hatalmas paradicsomválság sújtja Indiát. Az országban általában is jelentős az élelmiszerár-infláció, azonban egyedi tényezők miatt a paradicsom ára most különösen megemelkedett. Olyannyira, hogy a tolvajok már 150 kilós zsákokban lopják a paradicsomot, a gyorséttermek pedig sorra jelentik be, hogy időszakosan leveszik a kínálatukból.

Legutóbb, szerdán, a Burger King jelentette be, hogy

egy időre nem használnak paradicsomot az ételeikben.

Megnyugtatták azonban a fogyasztókat, hogy ez csak időszakos intézkedés, addig pedig a vásárlóik megértését kérték. A Burger King „a paradicsomtermés minőségének és ellátásának kiszámíthatatlanságára" hivatkozva hozta meg a döntést.

A múlt hónapban a McDonald's több észak- és kelet-indiai étterméből ugyancsak kivonta a paradicsomot,

a hét elején pedig a Subway jelentett be hasonló intézkedést.

Indiában 2020 eleje óta nem látott magasságba emelkedett az élelmiszerár-infláció, miközben a kedvezőtlen időjárás miatt a paradicsom ára júliusban elérte a kilogrammonkénti 250 rúpiás (közel 1100 forint) szintet.

Forrás: BBC