Már csak napokig kell kitartani ahhoz, hogy a Vörös-tenger megmeneküljön

fso safer
Vágólapra másolva!
A jövő héten megkezdődhet a kőolaj elszállítása a FSO Safer tartályhajóról, amely évek óta súlyos kockázatot jelent a Vörös-tengeren. A szellemhajót 2015-ben hagyták sorsára, ám augusztusban már véget érhet a kálváriája.
Vágólapra másolva!

Várhatóan a jövő hét elején kezdődik a kőolaj átszállítása a Jemen partjainál rekedt, megrongálódott FSO Safer tartályhajóról – közölte az ENSZ Biztonsági Tanácsa előtt egy magas rangú ENSZ humanitárius tisztviselő.

Miként arról az Origo több cikkben is beszámolt, a több mint 1,1 millió hordó olajat szállító Safert 2015 óta sorsára hagyták a jemeni Vörös-tenger partjainál a folyamatban lévő polgárháború közepette.

A karbantartás hiánya miatt a hajó állapota jelentősen leromlott, ami folyamatosan súlyos környezetvédelmi kockázatot jelentett.

Az ENSZ korábban arra figyelmeztetett, hogy egy jelentős olajkiömlés pusztító hatással lenne a Vörös-tenger jemeni partvidékén élő halászközösségekre nézve, és mintegy 200 ezer ember megélhetését érintené azonnal. Egy ilyen katasztrófa esetén csak a megtisztítás költségét 20 milliárd dollárra becsülték.

David Gressly, az ENSZ jemeni humanitárius koordinátora elmondta, a VLCC Nautica tanker arra készül, hogy Dzsibutiból kikössön a Safer mellett és megkezdje az átszállítást. A folyamat a becslések szerint körülbelül két hetet vesz igénybe. Arról, hogyan sikerült előkészíteni a mentési munkálatokat, az Origo külön cikkben számolt be.

"Az olaj hajók közötti szállításának augusztus elejére történő befejezése

– mondta Gressly. Hozzátette, a legrosszabb humanitárius, környezetvédelmi és gazdasági forgatókönyv, vagyis egy hatalmas olajszennyezés okozta katasztrófa elkerülhető lesz így...

Köszönhetően a tagállamoktól, a magánszektortól és a magánszemélyektől érkező finanszírozásnak, az ENSZ a projekthez szükséges 148 millió dollárból 118 millió dollárt gyűjtött össze.

Forrás: gCaptain