Különleges monstrum dolgozik egy hazai vasútvonalon

V-Híd
Vágólapra másolva!
Hetekkel hamarabb megindulhat a menetrend szerinti vasúti forgalom a Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vonalon, miután a Mészáros Csoporthoz tartozó V-Híd Zrt. Európa legmodernebb vágányépítő gépével újjáépíti a vasúti pályát Kétpónál. A Jász-Nagykun-Szolnok vármegyei település közelében július 9-én siklott ki egy tehervonat kilenc konténerszállítója, amely tönkretette a vágányokat.
Vágólapra másolva!

Csaknem három hete dolgoznak a szakemberek a forgalmas vasútvonalon, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket. A baleset mindkét pályát megrongálta, így napokig ezen a szakaszon egyáltalán nem közlekedhettek a vonatok. A műszaki mentés után a bal vágányon megindulhatott a forgalom, de most is késésekre, járatkimaradásokra kell számítani.

A szakemberek szerint a kisiklott kocsik olyan károkat okoztak, amelyek helyreállítása akár hetekig is
eltarthatna. A V-Híd Zrt. tulajdonosa és menedzsmentje ezért is döntött úgy, hogy a baleset helyszínére
irányítja vágányépítő gépét.

A 210 tonnás SMD-80-as Európában is kuriózumnak számít, mindössze három ilyen monstrum dolgozik a kontinensen.

A V-Híd gépe a Budapest-Belgrád vasútvonal építését hagyta el egy rövid időre, hogy Kétpónál segítsen.

Csaknem három hete dolgoznak a szakemberek a Szolnok–Békéscsaba–Lőkösháza vasútvonalon a különleges vágányépítő géppel, hogy helyreállítsák a baleset miatt tönkrement síneket, biztosítóberendezéseket és a felsővezetéket Forrás: V1115101/Bogdan Attila (Developnet Kft)(C) 2023

Sárváry István vezérigazgató szerint pontosan az ilyen helyzetek miatt is fontos, hogy a stratégiai ágazatokban működő vállalatok nemzeti tulajdonban legyenek, mert így az állam sem kerülhet kiszolgáltatott helyzetbe. A magyar V-Híd tulajdonában van a világ egyik legjobb vágányépítő gépe, így gyorsan, a külföldiek bevonása nélkül lehet vasutat építeni. A V-Híd ma már a vasútépítés minden szegmensében jelen van, így komplex feladatokat is meg tud oldani.

A V-Híd Csoport vezetője azt is elmondta, az SMD-80-as több száz méter megrongálódott vasúti pályát épít újra Kétpónál. A gép átvezénylésével a munka a tervezettnél jóval hamarabb befejeződhet, az ezzel járó pluszköltségeket pedig a vállalat magára vállalja.

A V-Híd Zrt. SMD-80-as vágányépítő gépe dolgozik Kétpónál, ahol július 9-én egy kisiklott tehervonat megrongálta a pályá Forrás: V1115101/Bogdan Attila (Developnet Kft)(C) 2023 - V-Híd/ Eltuhami Aziz

Ha a pálya elkészül, akkor rövid időn belül a menetrend is helyreáll, így a személy- és áruszállító vonatok ismét a megszokott ütem szerint közlekedhetnek - áll közleményükben.