Ilyen lesz Lengyelország új, gigantikus repülőtere - képek

Lengyelország, repülőtér, CPK, látványterv
Grandiózus repteret, egyben közlekdési csomópontot épít Lengyelország
Vágólapra másolva!
Elkészült a Varsó közelébe tervezett CPK, vagy angolul Solidarity Transport Hub légi, vasúti és közúti multimodális közlekedési csomópont koncepcionális terveivel a brit Foster + Partners által vezetett konzorcium. Vagyis a hatalmas fejlesztés nem csak Lengyelország új repülőterét, hanem átfogó csomópont megvalósítását is jelenti. Az Airportal az erről szóló híradásában látványterveket is közzétett Lengyelország egyik legnagyobb infrastrukturális fejlesztéséről.
Vágólapra másolva!

A CPK ikonikus része az a hatalmas, gyémánt formájú átrium lesz, amely a repülőtéri terminál földi oldala mellett a gyorsvasúti és buszállomásnak is otthont ad, ezzel biztosítva kényelmes és gyors átszállást az egyes közlekedési módok között. A fejlesztés - Lengyelország új óriási repülőtere - minden bizonnyal hamara emblematikussá válik majd a légiközlekedésben.

A terminál melletti Airport Cityben irodák, kereskedelmi egységek és szállodák is helyet kapnak, amelyek a gyalogosan közlekedő utasok számára is könnyen elérhetők lesznek.

Schengenre felkészülve

Rendelkezésre állnak adatok a repülőtér utasforgalmi termináljáról is: az nagyjából 400.000 négyzetméteres, kétszintes lesz. A schengeni térségen kívülre repülő, vagy onnan érkező utasok kiszolgálása egy külön szinten történik majd külön utasbiztonsági ellenőrzéssel, éttermekkel és üzletekkel.

A terminálhoz négy moduláris móló kapcsolódik, amelyek később a forgalmi igények függvényében bővíthetők.

Fontos engedélyt kapott meg a beruházás

A grandiózus vállalkozás közben megkapta a hatóságoktól a környezetvédelmi szempontok alapján kiállított engedélyt is. Ez - számolnak be arról lengyel források - megadja a zöld utat ahhoz, hogy megkezdődhessen egy konkrét kivitelezési ütemterv felállítása.

Vasúttal az országos hálózatba csatlakozva

A 6 földalatti peronból (12 vágány) álló vasútállomás a repülőtér kiszolgálása mellett országos közlekedési csomópontként is szolgál majd, és integrálja a lengyelországi nagyvárosokból induló regionális és távolsági vonatokat.

A repülőtér első szakaszának építése, azaz a két párhuzamos futópálya és a 40 millió utas kiszolgálására alkalmas infrastruktúra kialakítása 2028-ban kezdődik, és aztán a forgalom függvényében bővítik.

A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség (IATA) előrejelzései szerint 2060-ban a repülőtér akár 65 millió utast is kiszolgálhat.

Lapozzon, a következő oldalon mutatunk néhány képet a látványtervek közül!

További részletek ide kattintva olvashatók.