Brutálisan visszaesett a Twitter reklámbevétele a Musk-éra kezdete óta

Twitter, logó
ANKARA, TURKEY - SEPTEMBER 04: Silhouette of a man holding a laptop is seen in front of the logo of 'Twitter' online news and social networking service application in Ankara, Turkey on September 04, 2018. Aytac Unal / Anadolu Agency
Vágólapra másolva!
A számok nem hazudnak: Musk ámokfutásának kezdete óta a Twitter a reklámbevételeinek mintegy felét elveszítette. 
Vágólapra másolva!

A tulajdonos közleménye alapján írja a BBC, hogy a Twitter reklámbevételeinek csaknem felét már elveszítette, mióta Elon Musk tavaly októberben 44 milliárd dollárért megvásárolta azt.

Maga Musk is beismerte, hogy nagy bajban van a vállalat,

hiszen a múlt hónapban nem jött be a várt forgalomnövekdés, de reményei szerint a forró július már ígéretesebb számokat hozhat.

A milliárdos üzletember első vezetői intézkedései között szerepelt, hogy a Twitter 7.500 alkalmazottjának mintegy felét elbocsátotta, írta meg az Origo. A közösségi médiaplatform értéke pedig annak felvásárlása óta (ami kevesebb, mint egy év) máris kétharmadával zuhant.

Miközben az új rivális alkalmazásnak, a Threadsnek egyes becslések szerint már 150 millió felhasználója van. Az új app ugyan nagy népszerűségnek örvend az Egyesült Államokban, de "szabályozási problémák" miatt az Európai Unió tagállamaiban élők egyelőre nem férnek hozzá a Threads-hez. Az Instagramhoz való beépített kapcsolata automatikusan hozzáférést biztosít ugyanakkor mintegy kétmilliárd felhasználóhoz.

Eközben a Twitter súlyos adósságterhekkel küzd.

A cash flow-ja továbbra is negatív.

Lucy Coutts, a JM Finn befektetési igazgatója a BBC Today című műsorában azonban azt nyilatkozta, hogy Musk képes lesz a Twittert talpra állítani, "csakhogy ez a vártnál tovább fog tartani".

A milliárdos vállalkozónak július végéig 13 milliárd dollárnyi adósságot kell kifizetnie, így nagyobb nyomás nehezedhet a Tesla részvényeire, ha a vállalatban lévő részesedésének nagyobb részét kell eladnia Musk-nak, hogy abból a Twitter kötelezettségeit teljesítse.

Habár Musk megvált több ezer Twitter-alkalmazottól, és a felhőszolgáltatásainak számláit is csökkentette, idénre csupán 3 milliárd dolláros bevételre számít, szemben a 2021-es 5 milliárd dollárossal.

Nem váltak be a Twitternél tett költségcsökkentő intézkedések Forrás: AFP/Anadolu Agency/Aytac Unal

Nem váltak be a drasztikus költségcsökkentő intézkedések

A fejlemény a legutóbbi jele annak, hogy

az agresszív költségcsökkentő intézkedések nem voltak elégségesek ahhoz, hogy a hirdetők visszatérjenek,

akik a tartalommoderációs szabályok megváltoztatása után elmenekültek. Ennek ellenére Musk áprilisban interjút adott a BBC-nek, amelyben azt sugallta, hogy a legtöbben visszatértek az oldalra.

Meghana Dhar, a Snap és a Twitter új riválisát, a Threads-t birtokló Meta korábbi partnerségi vezetője azonban azt mondta, hogy a vállalat már Musk felvásárlását megelőzően is nehézségekkel küzdött.

Linda Yaccarino, aki korábban az NBCUniversal reklámért felelős vezetője volt, júniusban lett a Twitter vezérigazgatója - ez a lépés arra utal, hogy a reklámértékesítés továbbra is prioritást élvez a vállalatnál.

Yaccarino elmondta, hogy a Twitter a videókra, az alkotókra és a kereskedelmi partnerségekre kíván összpontosítani. Állítólag előzetes tárgyalásokba kezdett a politikai és szórakoztatóipari szereplőkkel, a fizetési szolgáltatókkal, valamint a hír- és médiakiadókkal is.

Forrás: BBC