A telefonhívások legtöbbször az OTP Bank nevében történnek, ahol magát banki ügyintézőnek kiadó személy jelzi az ügyfélnek, hogy csalárd tranzakciót indítottak a számlájáról - áll a pénzintézet közleményében.
Jellemző, hogy a csalók erőszakosan, gyorsan beszélnek, így kényszerítve az ügyfelet az azonnali döntésre.
A hitelesség látszata érdekében előfordul, hogy a gyanútlan ügyfelet a telefonbeszélgetés során több „banki munkatárshoz", vagy akár egy másik bankhoz is átkapcsolják.
Egyes esetekben arra kérik, hogy utalja a pénzét a csaló által megadott „biztonsági" számlára, más esetekben, arra, hogy telepítsen „vírusirtó" programot mobileszközére, asztali gépére, vagy esetleg mindkettőre. Ily módon, a „vírusírtó" helyett a távoli elérést biztosító program és a megszerzett ügyféladatok segítségével átveszik az irányítást az adott ügyfél számlája felett. Mindezt úgy, hogy maga az ügyfél enged hozzáférést számlájához, minden biztonsági előírást megszegve.