Csökkent a bizalom a biztosítók iránt

Egészségpénztár, ügyintézés,
Happy senior man and woman clients sign deal buy house take bank loan mortgage together. Excited elderly couple spouses put signature on document close health insurance agreement in office.
Vágólapra másolva!
Jelentősen elválik egymástól a biztosítók iránti bizalom mutatója, valamint a társaságok tevékenységével, kárrendezésével kapcsolatos elégedettség. Az utóbbi lényegesen magasabb, derül ki a Századvég közvéleménykutató cég felméréséből.
Vágólapra másolva!

A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) megrendelésére a Századvég 2015 óta végez felmérést az ügyfeleknek az ágazattal szembeni megítéléséről. A mostani BIBIX, vagyis a Biztosítói Bizalmi Index 51 ponton áll a 100-as skálán,

tehát minden második magyar továbbra is bizalommal fordul a biztosítótársaságokhoz – míg minden második nem.

Az elmúlt két évben megtorpanni látszik a korábban növekvő bizalom, azonban még így is meghaladja az idén mért bizalmi szint a 2018 előtt mértet. Más intézményekkel összevetve hasonló a kép, ugyanúgy megtorpanás jellemzi a bizalmat. A bizalmi sorrendben a biztosítók továbbra is a középmezőnyben helyezkednek el.

Illusztráció Forrás: Shutterstock/Fizkes

Ugyanakkor a biztosító társaságokkal kapcsolatos teljes elégedettségi index, valamint a KGFB és az egyéb biztosítások elégedettségi indexe is nőtt a korábbi mérésekhez képest.

Mindhárom idén érte el csúcspontját. A teljes elégedettségi index mértéke jelenleg 83,1 pont a 100-ból. A KGFB elégedettségi indexe a legmagasabb (84,9 pont). A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítások kapcsán a pozitív irányú változás főként a károsult alindex növekedésének köszönhető és 76,6 ponton áll a 100 fokú skálán. A kötelező gépjármű-felelősségbiztosítással rendelkező válaszadók 21,3 százalékának volt gépjárművével káreseménye. A károkozó biztosítójával az érintettek 74,3 százaléka, károkozás esetén a saját biztosítója szolgáltatásával a megkérdezettek 70,6 százalék volt elégedett.

A biztosítók szolgáltatásaival szembeni alapvető elégedettség olvasható ki a jegybank közelmúltban megjelent fogyasztóvédelmi jelentéséből is. A tavalyi évről szóló jelentés megállapítja, hogy 2022-ben az MNB-hez 291 biztosítási piacot és 17 pénztári szektort érintő, kivizsgálást kérő fogyasztói beadvány érkezett. Az Ügyfélszolgálatot (személyesen, telefonon, írásban) összesen 3 702 ügyfél kereste meg a biztosítási szektor tekintetében. (Megjegyzendő, hogy a szektor már mintegy 13,5 millió szerződést kezel.)