Megvan, hogy melyik vállalat volt tavaly a legnagyobb hazai online kereskedő

budaörs, euronics
Élményközpontú áruházzá alakult a budaörsi Euronics
Vágólapra másolva!
Közzétette a Magyarországon működő legnagyobb forgalmú online kereskedők friss ranglistáját a GKID. 2022-ben már másodszor készült külön rangsor a 100 százalékban magyar hátterű cégekről, ahol az Euronics ismét kiérdemelte az első helyet. Az összesített listán a vállalat megőrizte hetedik helyét, 2023-ban pedig további növekedésre számít online értékesítési csatornáján.
Vágólapra másolva!

Négy év leforgása alatt nőtte ki magát a legnagyobb magyar tulajdonban lévő webáruházzá az Euronics – és a GKID legnagyobb forgalmú magyar webshopokat rangsoroló listáján immár második éve áll stabilan az első helyen. A friss e-kereskedelmi riportban a hazánkban működő összes webshopot vizsgáló listán ismét a 7. helyet érdemelte ki a cég.

A vállalat az eredményt értékelő közleményében arról ír, hogy az Euronics webshopjának vásárlói köre folyamatosan bővül, a felhasználók elvárásaira válaszolva éppen ezért a vállalat 2022 februárjában kívül-belül megújította online értékesítési felületét.

A vásárlók pozitívan fogadták a fejlesztéseket: az online értékesített termékek mennyisége közel 10 százalékkal, az online árbevétel pedig 17 százalékkal nőtt 2021-hez képest.

De nem csak a megújult webshopnak köszönhető, hogy az online értékesítés 2022-ben már több mint 23 százalékát tette ki az Euronics teljes árbevételének.

A cég 2022-ben nyitotta meg új, részben automatizált raktárát is, amelynek az online rendelések kiszolgálását is meggyorsítja. A raktárban működő árumozgató robotok már több mint 600 ezer megrendelés teljesítésében segítettek, hozzávetőlegesen 30 százalékkal növelve az online rendeléseknél az árukiadás hatékonyságát.

Élményközpontú áruházzá alakult a budaörsi Euronics - 2023-ban mutatta be a vállalat a nagyközönségnek az áruházat Forrás: Euronics

„Büszkék vagyunk arra, hogy 2022-ben is megőriztük első helyünket a 100 százalékban magyar tulajdonú webáruházak listáján – mondta Metykó Tibor, a vállalat marketingigazgatója. – Idén célunk, hogy a webáruházunk spontán márkaismertsége tovább erősödjön. Ennek érdekében folyamatosan fejlesztjük a webshopot, hogy még jobb felhasználói élményt nyújtson, a kiszállítások pedig minél gyorsabbak legyenek. Átalakítjuk a webáruház menüjét, tovább bővítjük a keresési lehetőségeket és a termékkínálatot is. Az Euronics vásárlók pedig hamarosan országszerte aznapi kiszállítást és csomagponton történő átvételt is kérhetnek majd online rendeléseikhez."

Az Euronics tapasztalata az, hogy a vásárlók egyre szívesebben rendelik meg háztartási nagygépeiket is online: ezt bizonyítja, hogy a

legnépszerűbb termékkör az idei január-áprilisi időszakban az alulfagyasztós hűtőszekrény volt, amit a mikrohullámú sütők, kéziporszívók, elöltöltős mosógépek és beépíthető sütők követtek.

A cég vásárlói az idén január-áprilisi időszakban átlagosan 33 000 Ft-ot költöttek el a webshopban egy vásárlás alkalmával, ami egyelőre nem mutat jelentős változást a 2022-es átlagos kosárértékhez képest. Metykó Tibor szerint a gazdasági nehézségek és az infláció ellenére a vállalat továbbra is lassú, de folyamatos fejlődésre számít 2023-ban.