Aggasztóan kevés, 67 millió okostelefont szállítottak ki Kínában

vonaton mobilozó emberek illusztráció
--FILE--Passengers use their smartphones in a subway train in Beijing, China, 3 July 2015. China has about 1.3 billion mobile phone users at the end of the third quarter, meaning the mobile penetration rate is close to 100 percent as almost every one of its population owns a mobile phone, the industry regulator said Thursday (5 November 2015). The mobile phone users are part of the more than 1.5 billion phone users at the end of September. There were more than 302 million 4G mobile users nationwide, representing 41 percent of the total mobile user base, according to the Ministry of Industry and Information Technology. In the first nine months, China's domestic smartphone sales jumped 30.8 percent to 119 million units, said the ministry.
Vágólapra másolva!
Kínában 10 éves mélypontra, 67,6 millióra csökkentek az okostelefon-kiszállítások az első negyedévben, az éves összevetésű visszaesés 11 százalék volt - áll a Canalys szingapúri piackutató cég jelentésében
Vágólapra másolva!

"Kínában a gazdasági aktivitás helyreállt a koronavírus-járvány miatt elrendelt korlátozások enyhítése után, de az okostelefonok iránti kereslet nem lendült fel" - mondta Lucas Zhong, a Canalys elemzője.
A kínai piacon már az ötödik egymást követő negyedévben jegyeztek fel kétszámjegyű visszaesést az eladásokban.

Utasok a pekingi metróvonal egyik szerelvényén, okostelefonjaikkal a kezükben Forrás: AFP/Liu zhuoqun - Imaginechina

A piaci részesedés alapján a lista első helyén az Apple áll 20 százalékkal az egy évvel korábbi 18 százalék után, a kiszállított okostelefonok száma 3 százalékkal, 13,3 millióra csökkent.

A második helyet a kínai OPPO foglalja el 19 százalékos piaci részesedéssel a tavalyi 18 százalékot követően, míg a kiszállított készülékek száma 10 százalékkal, 12,6 millióra zsugorodott.

A harmadik a listán az ugyancsak kínai vivo, amely piaci részesedése a tavalyi első negyedévi 16 százalékról 17 százalékra emelkedett, míg a kiszállított készülékek száma 7 százalékkal, 11,3 millióra mérséklődött.

A negyedik a Honor, amely piaci részesedése 20 százalékról, 14 százalékra csökkent, míg az ötödik az ugyancsak kínai Xiaomi 13 százalékos piaci részesedéssel az egy évvel korábbi 14 százalék után.