A tojás lett az új arany az USA-ban, ahogy hatalmas hiány alakult ki az élelmiszerből az elmúlt hónapokban. Ennek eredményeként pedig
az ország legnagyobb piaci részesedével rendelkező tojástermelő cége több mint hétszeresére növelte a nyereségét
– írja a New York Post.
A Cal-Maine Foods nevű cég nagyjából 20 százalékos részesedéssel bír az amerikai tojáspiacon, és a legutóbbi beszámolója szerint a februárban véget ért pénzügyi negyedévben 323,2 millió dolláros nyereséget ért el. Ez éves összevetésben 718 százalékos növekedést jelentett.
A társaság emellett 997,5 millió dolláros bevételt produkált, ami 109 százalékos növekedés volt, és messze meghaladta az elemzők által várt 888,2 millió dollárt.
A vállalat közölte, hogy a tojástermelő létesítményeit megkímélte a madárinfluenza.
A járvány tavaly jelent meg az USA-ban, és a kitörése óta több mint 58 millió csirke és pulyka levágására kényszerítette a termelőket.
Ez vezetett a tojás és más baromfitermékek kínálatának drasztikus szűküléséhez, jelentősen megemelve az árakat.
Az Egyesült Államokban egy tucat tojás átlagára idén februárban 4,11 dollár (kb. 1500 forint) volt, szemben a tavaly februárban mért 2 dollár körüli árral.