Egy 91 éves brit asszonyt három hónapra elvágott a bankja minden pénzétől, ráadásul elvesztette a telefonszolgáltatását és az energiaellátását is.
A Barclays ugyanis egy hiba miatt halottnak nyilvánította az asszonyt
– számolt be róla a The Guardian.
A rémálom novemberben kezdődött, amikor az asszony (akinek a valódi nevét a lap nem közölte), értesítette a bankját, hogy a férje meghalt. Egyúttal kérte, hogy a férje nevét vegyék le a közösen vezetett számlájukról, és helyette a lánya nevét írják be, aki így harmadik félként hozzáférhet a számlához.
Ekkor azonban a Barclays munkatársa hatalmasat hibázott, és véletlenül az asszonyt rögzítette halottként a rendszerben.
Ennek értelmében a nyugdíját és minden egyéb állami juttatását automatikusan visszautalták az illetékes hivatalnak, a beszedési megbízásokat pedig leállították.
A család akkor észlelte a hibát, amikor a karácsonyi ünnepekről hazatérve az asszony észrevette, hogy a telefonvonalát és a lakása energiaszolgáltatásait lekapcsolták, miután több fizetési felszólítást is küldtek neki.
Az asszony, aki 65 éve volt a bank ügyfele, kétszer is elment az otthonához legközelebbi Barclays bankfiókba,
ahol az ügyintézők mindkét alkalommal közölték vele, hogy halottként van nyilvántartva a rendszerükben.
A bank emellett nem volt hajlandó tárgyalni a lányával az ügyről, mivel a számla lezárásakor visszavonták a harmadik fél meghatalmazását.
A megpróbáltatások végül hosszas küzdelem után véget értek,
és az asszony visszakapta a hozzáférést a számlájához.
Emellett visszamenőlegesen megkapta a nyugdíját és a rezsiszámlái is rendeződtek. A Barclays bocsánatot kért a hiba miatt.