Egy 91 éves brit asszonynak a bankjában mondták meg, hogy meghalt

bank logok
Light shines on a sign for Barclays Bank on October 24, 2016 in Manchester, England. Barclays Bank owns 97% of Third Energy, propose to hydraulically fracture for shale gas against local opposition. (Photo by Jonathan Nicholson/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Döbbenetes meglepetésben volt része annak a 91 éves brit asszonynak, aki a karácsonyi vakáció után tudta meg, hogy a bankja szerint meghalt. A hiba miatt minden számláját lezárták, nem fért hozzá se a nyugdíjához, se a telefonvonalához.
Vágólapra másolva!

Egy 91 éves brit asszonyt három hónapra elvágott a bankja minden pénzétől, ráadásul elvesztette a telefonszolgáltatását és az energiaellátását is.

A Barclays ugyanis egy hiba miatt halottnak nyilvánította az asszonyt

– számolt be róla a The Guardian.

A rémálom novemberben kezdődött, amikor az asszony (akinek a valódi nevét a lap nem közölte), értesítette a bankját, hogy a férje meghalt. Egyúttal kérte, hogy a férje nevét vegyék le a közösen vezetett számlájukról, és helyette a lánya nevét írják be, aki így harmadik félként hozzáférhet a számlához.

Ekkor azonban a Barclays munkatársa hatalmasat hibázott, és véletlenül az asszonyt rögzítette halottként a rendszerben.

Ennek értelmében a nyugdíját és minden egyéb állami juttatását automatikusan visszautalták az illetékes hivatalnak, a beszedési megbízásokat pedig leállították.

A Barclays ügyintézője véletlenül halottnak nyilvánított egy 91 éves brit asszonyt Forrás: Getty Images/NurPhoto/David Cliff

A család akkor észlelte a hibát, amikor a karácsonyi ünnepekről hazatérve az asszony észrevette, hogy a telefonvonalát és a lakása energiaszolgáltatásait lekapcsolták, miután több fizetési felszólítást is küldtek neki.

Az asszony, aki 65 éve volt a bank ügyfele, kétszer is elment az otthonához legközelebbi Barclays bankfiókba,

ahol az ügyintézők mindkét alkalommal közölték vele, hogy halottként van nyilvántartva a rendszerükben.

A bank emellett nem volt hajlandó tárgyalni a lányával az ügyről, mivel a számla lezárásakor visszavonták a harmadik fél meghatalmazását.

A megpróbáltatások végül hosszas küzdelem után véget értek,

és az asszony visszakapta a hozzáférést a számlájához.

Emellett visszamenőlegesen megkapta a nyugdíját és a rezsiszámlái is rendeződtek. A Barclays bocsánatot kért a hiba miatt.