Mutatunk egy rendkívüli megtakarítási értéket, ezt érték el a vonattal utazók

belföldi vasutas, intercity MÁV, vasút, vonat,
Budapest, 2020. február 13. A MÁV első, saját gyártású, belföldi forgalomra szánt másodosztályú InterCity (IC+) kocsija a forgalomba állításának napján a Déli pályaudvaron 2020. február 13-án. Az utasok a Zalaegerszegre közlekedő Göcsej InterCity járaton utaztak először az új járművön. MTI/Balogh Zoltán
Vágólapra másolva!
Két éve indult a MÁV-Volán-csoport szén-dioxid-megtakarítás kampánya, ettől az időponttól a MÁV-START CO2-számlálóval mutatja ki a károsanyag-kibocsátás megtakarítást. Az adatok szerint az indulás óta eltelt időszak alatt több mint 1,7 millió tonna szén-dioxid-kibocsátást sikerült megelőzni, amely hozzávetőlegesen egy 140 ezres nagyváros - például Pécs - összes lakosának éves kibocsátását fedezi. Ezt a mennyiséget több mint 23 millió fa tudta volna megkötni. A MÁV-Volán-csoport célja 2050-ig a klímasemlegesség elérése - írja közleményében a MÁV-csoport.
Vágólapra másolva!

2021. február 17-től a MÁV-START a vonatjegyeken, bérleteken is feltünteti a távolságra vonatkozóan a CO2-kibocsátás megtakarítását. A kezdeményezést azzal a céllal indította el a vasúttársaság, hogy az utasokban tudatosítsa:

a közlekedési mód megválasztásával is jelentősen csökkenthető a légkörbe kerülő károsanyag mennyisége.

A MÁV-Volán-csoport leányvállalatai által nyújtott személyszállítási szolgáltatás adja Magyarország közösségi közlekedésének gerincét. Az üvegházhatású gázok kibocsátásának negyedéért a közlekedés felelős, ehhez a vasúti ágazat csak 1 százalékkal járul hozzá.

Jelentősen növelni kell a közösségi közlekedés szerepét a személyközlekedésben,

illetve a vasút részarányát az áruszállításban ahhoz, hogy az Európai Unió által 2050-re megfogalmazott klímacél elérhető legyen, és 90 százalékkal csökkenjen a szén-dioxid-kibocsátás. Ezt a célt hatékonyan támogatja a villamosított vasútvonalak hosszának, az elektromos járművek darabszámának növelése, az áruszállítás vasútra terelése, valamint a járműpark korszerűsítése.

2021 óta már 1,7 millió tonna CO2-kibocsátást sikerült megelőzni a vonattal közlekedőknek Forrás: MÁV-START

A környezeti szempontokat leginkább kihasználó online értékesítés térnyerése jól kimutatható: az Elvira online felületén vagy a MÁV applikációval jegyet váltó utasok aránya a tavalyelőtti 28 százalékról 35 százalékra emelkedett 2022-re.

2021 decemberében a papíralapú nyugtát elektronikus váltotta fel a jegykiadó automatáknál és a pénztárakban vásárolt jegyek esetében.

Ezzel az intézkedéssel évente 28 tonna papírral kevesebbet használ fel a MÁV-START.

2023. február 14. óta mind a pénztárakban, mind a jegykiadó automatákban új, bankkártyaméretű jegyeket vezetett be a vasúttársaság. A 80x54 mm-es jegyek az eddigieknél kisebbek, gyorsabban nyomtathatók, egységes kinézetűek.

Éves szinten 14 futballpályányi terület lefedéséhez elegendő jegypapírt, azaz mintegy 1.100 km jegycsíkot spórol meg a MÁV-START a fejlesztéssel.

A Volánbusz járműállományának szén-dioxid kibocsátása a 2019-es 338 ezer tonnához képest 2022-re 13 ezer tonnával (325 ezer tonnára) csökkent.

Illusztráció Forrás: MTI/Máthé Zoltán

A MÁV-Volán-csoport célja 2050-ig a klímasemlegesség elérése, ennek érdekében kidolgozta fenntarthatósági célkitűzéseit, melyeket 2021-ben ismertetett a vállalatcsoport. A zöldstratégiai célkitűzések részletei mellett a legfőbb fenntarthatósági mutatókról, az aktuális zöld hírekről és érdekességekről is tájékozódhatnak az érdeklődők a MÁV-Volán-csoport fenntarthatósági weboldalán, ahol a szén-dioxid-számláló aktuális állása is megtekinthető.