Ezzel fogja meglepni a banki mobilappja a jövőben

Dr.Life, A Pszichológus Pasi: okozhat-e étkezési zavart egy mobilalkalmazás?
Vágólapra másolva!
A banki mobilappok reneszánsza indult el a pénzügyi szolgáltatásokban. Olyan szolgáltatásokat, mint például autópálya-matrica vásárlás, parkolásfizetés, QR-kód beolvasása, egyszerűen nem lehet bankfiókból, de még telefonos ügyfélszolgálaton keresztül sem nyújtani. Sőt, sok esetben még internetbankon sem életszerű ezek igénybevétele, kizárólag mobilalkalmazásban. Íme néhány példa, mivel fogja elkápráztatni a mobiltelefonja a jövőben.
Vágólapra másolva!

Nagy erővel küzdenek a pénzügyi applikációkat fejlesztő cégek, hogy az ügyfelek kezdőképernyőire kerüljenek azok mobiltelefonjain. A bankok annak ellenére nincsenek elkényeztetett helyzetben, hogy az ügyfeleik látszólag csak az ő mobilapplikációját használhatják a pénzügyi műveletekhez. A Revolut és társai ugyanis erősen küzdenek a pénzügyi appok vonzóbbá és érdekesebbé tételében, továbbá egyre terjed a nyílt bankolás, amikor az ügyfeleik számlái más pénzügyi applikációból is elérhetőek. Nem kell tehát hozzá a bank saját appjának használata sem.

Ezért aztán a bankok fejlesztéseinek egyik, sőt, talán leginkább dinamikusan fejlődő területévé a mobilapplikációk fejlesztése vált.

Következzen néhány példa, mit is jelent ez.

Egyre több bank biztosítja a hozzáférést a Google Wallet és Apple Pay fizetési megoldásokhoz, melyekbe akár a mobilapplikáción keresztül is lehet regisztrálni. A globális techcégek fizetési megoldásai nem csak a boltokban biztosítják a mobiltelefonos, bankkártya alapú érintéses fizetést, de az interneten is, ahol a regisztrált kártyákat és címadatokat kínálják fel a webáruházakban.

Maguk a banki mobilappok is képesek a közlekedési jegyek megvásárlására és tárolására a BKK és a Volánbusz, valamint a helyi közlekedési társaságok járataira. Feltölthetők a kártyás telefonegyenlegek, autópálya-matrica és parkolás is vásárolható, továbbá befizethető a sárga csekk az okostelefon kamerájának használatával.

Több banki applikáció is képes arra, hogy segítségével a kártyabirtokos kikapcsolja a bankkártyát a következő használat erejéig.

Ekkor egyáltalán nem tudják megterhelni a bankkártyát az illetéktelenek, még akkor sem, ha netán megszerzik az adatait. Egyes mobilapplikációkban arra is van mód, hogy az ügyfél korlátozza a bankkártyája használatát itthonra vagy Európára, ami a kártyacsalások megelőzésében segít.

Külön, csak az interneten használható internetkártya is generálható lehet később egyre több bank mobilapplikációjában, amely leválaszthatja a főkártya használatát az internetről, megelőzve ezzel a kártyaszámok ellopását és fejletlen infrastruktúrával ellátott területen történő visszaélést.

A vonalkódos és QR-kódos hűségkártyáik olvasására is alkalmasak lehetnek a banki mobilappok, mellyel otthon hagyhatjuk a sokféle vonalkódos hűségkártyát.

Kuponos vásárlási ajánlatok terjedhetnek el a jelenleginél szélesebb körben is a hazai banki mobilalkalmazásokban, illetve általánossá válhat a bankkártya nélküli készpénzfelvétel mobilappal.

A pénzügyi mobilapplikációk fejlődése számos újdonságot hoz majd a hazai banki mobilalkalmazásokban Forrás: Thinkstock

Dinamikusan bővülő digitális kényelmi szolgáltatások

A legérdekesebbnek azonban azok a szolgáltatások ígérkeznek, melyek megkönnyítik a felhasználók pénzügyeit, esetleg érdekesebbé vagy könnyebbé teszik azokat.

Hasznos, ha egy banki mobilapp belépés nélkül is képes gyorsan megmutatni a számlaegyenleget,

vagy a kereskedők logóit feltünteti a számlatörténetben a Mastercard Ethoca nevű szolgáltatás segítségével.

Ez utóbbi egy szellemes megoldás, mely segít beazonosítani a vásárlás helyét, ami főleg a webáruházakban teszi beszédesebbé a költés helyét a cég nevének feltüntetéséhez képest. Itt a leggyakoribb ugyanis, hogy a kereskedők a cégnevüktől eltérő kereskedelmi márkát használnak, a bankokkal ugyanakkor a saját nevükre szerződnek, ami felpörgeti a kártyareklamációkat is, hiszen a vásárló nem tudja beazonosítani a vásárlás helyét.

Általános lesz a felbukkanó (push) üzenetek értesítése a tranzakciókról minden banki mobilalkalmazásban.

A tranzakciókat a rendszer mellett a felhasználó is megjelölheti tag-ekkel (címkékkel), ami később segít beazonosítani, leszűrni ezeket a tranzakciókat. A besorolásban a mobilapplikáció is segíthet, sőt lehetővé teheti a lefényképezett blokkok rögzítését a tranzakciókhoz, a későbbi részletes analizálás érdekében.

A színes grafikonos, diagramos elemzések egyre szélesebb körben elterjednek majd,

a csúcstechnológia pedig egyre elterjedtebbé teszi a mesterséges intelligencia, illetve az erre épülő digitális asszisztensek terjedését, melyek hangvezérelt és chates formában is működnek majd.

(A felsorolt szolgáltatások mindegyike elérhető már most is Magyarországon, legalább egy banki mobilapplikációban.)

A cikket a Mastercard támogatta.