12 éves gyerekek is dolgozhattak a Hyundai egyik amerikai beszállítójánál

Hyundai logó, logo
Hyundai logo, korean auto company, business, auto industry, automaker, car brand (Photo by Frank Hoermann / SVEN SIMON / SVEN SIMON / dpa Picture-Alliance via AFP)
Vágólapra másolva!
A napokban a Hyundai operatív igazgatója bejelentette, hogy a lehető leghamarabb meg akarnak szakítani minden kapcsolatot azzal a két alabamai beszállítóval, melyeket a gyerekmunkára vonatkozó törvények megsértése miatt vizsgálnak. A Hyundai tehát még mindig nem lépett érdemben az ügyben, pedig már hosszú hónapok óta ismertek a jogsértések.
Vágólapra másolva!

Nem csillapodik a gyerekmunka-botrány a Hyundai körül. Miközben hónapokkal ezelőtt kiderült, hogy a vállalatnak dolgozó két alabamai üzemet a gyerekmunkára vonatkozó törvények megsértése miatt vizsgálnak, a Hyundai továbbra sem szakította meg a kapcsolatot a beszállítókkal. A vállalat operatív igazgatója október 19-én még mindig csak azt mondta a Reutersnek, hogy

a „lehető leghamarabb" meg akarják szakítani a kapcsolatot a két alabamai beszállítóval.

Kevesebb mint egy hét van hátra a Hyundai negyedéves eredmény-beszámolójáig, és a vállalatnak gyorsan kell cselekednie, ha el akarja kerülni a még nagyobb botrányt. A beszállítókkal való együttműködés ugyanis amellett, hogy árt a cég hírnevének, különösen kellemetlen lehet egy olyan időszakban, amikor a cég egyébként is egész vagyonokat éget el a motorvisszahívások miatt – írja a Quartz.com.

A botrány még július 23-án robbant ki, amikor a Reuters arról számolt be, hogy a Hyundai alabamai beszállítója, a SMART több tucat kiskorút dolgoztatott, némelyikük akár 12 éves is lehetett.

Egyre nagyobb nyomás nehezedik a Hyundai-ra a botrányba keveredett beszállítói miatt Forrás: Hyundai

Augusztusban aztán az amerikai Munkaügyi Minisztérium egy szövetségi perben hozta nyilvánosságra, hogy

16 év alatti kiskorúak dolgoztak egy másik Hyundai-beszállító, az SL Alabama üzemében.

Egy hónappal később egy alabamai közösségi aktivista csoport nyílt levelet intézett Hyundai-hoz, azt követelve, hogy hagyjon fel a gyerekmunka alkalmazásával az ellátási láncában.

Október közepére végül kiderült, hogy az SL Alabama egyezséget kötött a Munkaügyi Minisztériummal, lecserélte a vezetőségét, valamint átvilágításokat kezdeményezett a cégnél. Közben a SMART megszakított minden kapcsolatot egy munkaerő-kölcsönző céggel, amely érintett lehetett a jogsértésekben.

Utóbbi szempont azért is lehet jelentős, mert a SMART az év elején egy másik botrányos ügyben is perrel nézett szembe. Akkor azzal vádolták meg a céget, hogy egy georgiai székhelyű munkaerő-toborzó vállalattal együtt mérnöki munkalehetőség ígéretével csábított az országba mexikói mérnököket.

A szakembereket azonban megtévesztették, mivel hosszú órákon át a gyártósorok mellett dolgoztatták őket, egyáltalán nem mérnöki munkakörben.

Miközben az amerikai piacnak 20 százalékos része van a Hyundai globális járműeladásaiban, a dél-koreai autógyártó számára egyre égetőbb, hogy az USA-ban érdemben rendezni tudja a viszonyát a botrányba keveredett beszállítókkal.