Van olyan kereskedelmi gyakorlat, melyben a világelsők között van Magyarország

élelmiszerbolt vegyesbolt concept gastronomy butcher shop butchery food meat delicatessen grocer grocery purchase shop supply salesman assistant clerk fresh shopkeeper italian
55090874 - shopkeeper working in his grocery store
Vágólapra másolva!
Kapcsolt értékesítés tekintetében élmezőnybe tartoznak a magyar eladók – derült ki a Smiling Report idei felméréséből, melyben 30 ország több mint 700 ezer jelentését dolgozták fel. Az eredmény a 2021-es naptári évre vonatkozott, a kérdések a vevőket fogadó mosolyra, köszönésre, valamint a kapcsolt értékesítésre irányultak - tájékoztatott a hazai eredményeket felmérő ClientFirst Consulting Kft.
Vágólapra másolva!

A világjárvány kitörését követően a legtöbb vállalkozásnak gazdasági visszaeséssel és számos más problémával kellett szembenéznie, amelyek mind befolyásolták a közösség biztonságérzetét. Érthető tehát, hogy ebben a bizonytalan helyzetben a pozitív megnyilvánulások az ügyfélkiszolgálás területén többet számítanak, mint valaha.

Világelsők közt végeztek a magyarok a kapcsolt értékesítésben

A kapcsolt értékesítés amellett, hogy nagyobb bevételt és jelentős nyereséget jelent a vállalatok számára, a munkavállalók proaktivitásának és elkötelezettségének fontos mutatója is egyben.

Magyarország eredménye kapcsolt értékesítés tekintetében a tavalyi jelentésben mért 67,8 százalékról 70,2 százalékra emelkedett, ezzel pedig világviszonylatban a harmadik helyen áll.

Legjobban Oroszország teljesített 82,8 százalékkal, Hongkong pedig 76,3 százalékkal. Az utolsó helyen idén Ciprus állt 11,6 százalékkal, de Hollandia (16,4 százalék) és Görögország (28 százalék) is rosszul teljesített.

Illusztráció Forrás: Origo

– hangsúlyozta Mózes István.

Az ügyfelek köszöntése rendkívül fontos a magyar kereskedők számára

Az őszinte üdvözlésnek köszönhetően az ügyfelek érzhetik a megbecsülést és azt, hogy szívesen látják őket.

A barátságos fogadtatás segít kialakítani a vásárlói hűséget, ami az eladásokra is pozitív hatással lehet.

Ebben a magyar kereskedők az idei jelentésben világszinten az előkelő ötödik helyen végeztek, 96,3 százalékos eredménnyel. Ám a számokból kivehető, hogy igen szoros volt a verseny, idén Ciprus (96.6 százalék), Paraguay (96,9 százalék) és az USA (97,9 százalék) előzött meg minket, a legjobb eredményt pedig 98 százalékkal Görögország érte el. A felmérés alapján a holland (47,5 százalék) és szerb (67,3 százalék) kereskedők figyelnek oda legkevésbé a vásárlók köszöntésére.

Forrás: ClientFirst Consulting

Mosolygásban még van hova fejlődniük a magyar értékesítőknek

Bár az idei jelentés eredményeit tekintve Magyarország világszinten is az élen jár az ügyfélkiszolgálásban, a mosolygásra azért érdemes lehet odafigyelni, ebben ugyanis visszaesést mutatnak a számok a tavalyi riporthoz képest. A mosolygós magyar kereskedők aránya 89,3 százalékról 72,5 százalékra esett vissza, ami majdnem 12 százalékos romlást jelent, így érdemes lehet megvizsgálni, mi indokolja a hazai eladók hangulatának romlását.

Az idei jelentés alapján a szerbek a legkomorabbak, a legjobb eredményeket mosolygás tekintetében Paraguay érte el. A legmosolygósabb kontinensnek ezúttal Dél-Amerika bizonyult, ahol az összesített eredmények 98,8 százalékot értek el. A legalacsonyabb pontszámot az ázsiai és csendes-óceáni kontinens érte el, itt összesítve 74,4 százalék volt a mosolygós kereskedők aránya.

– fűzte hozzá Mózes István, a magyar eredményeket összegyűjtő ClientFirst Consulting ügyvezetője.

Forrás: ClientFirst Consulting

Milliókat lehet veszíteni az ügyfélkiszolgálás színvonalán

Egy a 2008-as válságot vizsgáló amerikai kutatás eredményeiből kiderült, hogy azokat a vállalatokat, akik az ügyfélkiszolgálást a válság időszakában is kiemelten kezelték, kevésbé rázta meg a gazdasági visszaesés, és már a 2010-es év végére csaknem háromszor több bevételt termeltek, mint azok a cégek, akik pénzügyi megfontolásból háttérbe szorították az ügyfélkiszolgálás fejlesztését.

A szakértő szerint ez a minta jól megfigyelhető volt Magyarországon is, és bár némi visszaesés minden vállalatnál tapasztalható volt,

hosszútávon azokhoz az üzletekhez maradtak hűségesek a vásárlók, akik tőkét és energiát fektettek az ügyfélkiszolgálásba akkor is, mikor ezzel a legtöbb vállalat leállt.

Mivel minden jel arra utal, hogy a hazai gazdaság ismét nehéz időszak előtt áll, így a kereskedőknek elsődleges célja a vásárlóik megtartása kell, hogy legyen. Az ügyfelek üdvözlése és a mosolygás nagyon fontos, a „csodafegyver" pedig a kapcsolt értékesítés lehet, amivel rendkívül egyszerűen havi szinten több millió forinttal, éves viszonylatban pedig akár több 10 millió forinttal is növelhető a vállalkozások bevétele, ami az elkövetkező években kulcsfontosságúvá válhat az üzletek túlélésének szempontjából.