Egyre több magyar vesz napelemet, de még népszerűbb a kandalló

kandalló tűz tél Így varázsolhatsz hangulatos meleget az otthonodba
Vágólapra másolva!
Váratlan és érdekes trendeket mutatnak az eMAG 2022. júliusi látogatói és értékesítési adatai: jelentősen megnőtt az érdeklődés a kandallók, különösen a szilárd fűtőanyaggal használható típusok iránt. Ezzel párhuzamosan a napelemek/napkollektorok termékkategória-forgalma is jócskán megnőtt - ám tízből hét eMAG-vásárló rendelt szilárd tüzelésű kályhát/kandallót, és csak három napelemes technológiájú terméket július folyamán, bár az elkövetkező hetekben, hónapokban ez az arány még változhat - írja a cég közleménye.
Vágólapra másolva!

Idén nyáron jelentősen nőtt az elektromos áram előállítására szolgáló napelemek, illetve a vízmelegítést szolgáló napkollektorok eladása:

a két termékcsoport közös termékkategóriájában júliusban az eladások megháromszorozódtak az előző hónaphoz képest,

a tavalyi év azonos hónapjához képest pedig harmincnégyszeres a növekedés. A főleg a hónap második felében eladott napelem többségét az ilyen termékekre specializálódott Marketplace-partnerektől rendelték a vásárlók, mert ezek a társaságok kínálják a választék legnagyobb hányadát.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Bár az eMAG.hu-ról akár milliós árú, komplett napelemrendszert is lehet rendelni, a kategória júliusi 55-60 ezer forint közötti bruttó eladási átlagára alapján a legtöbben kisebb teljesítményű szetteket rendelnek. Néhány tízezer forintért már olyan készleteket lehet rendelni az eMAG-tól, amely a megfelelő akkumulátorral kiegészítve a világítás mellett kisebb elektronikus eszközök (pl. telefon, laptop, hangfal) működtetésére, töltésére is alkalmas - sokan ilyen szettekhez rendeltek kiegészítő napelempaneleket.

Tavaly nyáron még a legegyszerűbb napelemes termékeket, például a ledlámpákat keresték az eMAG-nál,

még idén júniusban is 15 ezer forint körüli volt a kategória átlagos eladási ára; a következő hónapban tapasztalható emelkedést minden bizonnyal a rezsicsökkentés változása generálja.

Illusztráció Forrás: Shutterstock

Amikor nyáron is keresik a kályhát és a kandallót

Idén júniusról júliusra hét és félszeresére nőtt a "kandalló" szóra való keresések száma az eMAG.hu-n, korábban a nyári hónapokban legfeljebb a hűtő-fűtő split klímákat övezte hasonló mértékű érdeklődés.

A rezsicsökkentést érintő változások bejelentése nyomán a szilárd tüzelésű (tehát például brikettel, pellettel, szénnel, fával fűthető) kályhák és kandallók forgalma nőtt meg az eMAG-nál: júniushoz képest hétszer annyi, tavaly júliushoz képest pedig majdnem tizenkétszeresére nőttek az eladások. Az elmúlt hónapban a szilárd tüzelésű berendezések adták a teljes forgalom 90 százalékát, az elektromos kandallók pedig a maradék durván 10 százalékot.

Az elektromos típusok forgalma nem állt le, hiszen nem lehet mindenhol például fatüzelésű kályhát telepíteni,

egyes otthonokban pedig elektromos berendezés segíthet csökkenteni, ellensúlyozni a gázfogyasztást,

de ezek eladása a tavaly nyárhoz és most júniushoz képest is csak másfélszeresre nőtt.

A szilárd tüzelésű fűtőberendezések közül tízből hat eMAG-vásárló kandallót, négy pedig kályhát rendelt júliusban, de népszerűnek bizonyult a fűtésre és főzésre egyaránt alkalmas "főzőkályha". A vásárlók júliusban a szilárd tüzelésű kályhákra/kandallókra költöttek többet, átlagosan bruttó 100 ezer és 160 ezer forintot, míg elektromos kandallót 94-115 ezer forintért rendeltek az eMAG-tól, illetve a piactéren lévő partnerektől. A legtöbb terméket ebben a szegmensben is a marketplace-es kereskedőspecialisták adták júliusban.