Bemutatták a világ első, óránként 1000 kilométeres sebességre képes csővonatát

Transpod Hyperloop
Vágólapra másolva!
A világ vezető, ultrasebességű, szárazföldi szállítási rendszerét (a TransPod Line-t) építő startup, a TransPod bemutatta az utas- és teherszállítási ágazatra diszruptív hatást gyakorló, az ágazatot átformáló és annak jövőjét meghatározó, továbbá az emberek életét, munkavégzését és utazási szokásait is gyökereiben megváltoztató FluxJetet - áll a cég közleményében, melyet az MTI közölt.
Vágólapra másolva!

Az úttörő kanadai újítás megengedhető ára és az utazási idő csökkenése következtében drasztikusan javítani fogja az utazási feltételeket, mérsékli a szénlábnyomot és jelentős regionális gazdasági növekedést eredményez.

A meghajtás és a fosszilis üzemanyagok helyett "tiszta" energiát hasznosító rendszerek terén úttörő újításoknak számító megoldásokat alkalmazó FluxJet egy teljes mértékben elektromos jármű, amely gyakorlatilag egy repülőgép és egy vonat ötvözete.

Az érintésmentes erőátvitel terén technológiai ugrásokat képviselő és a fizika egy új, "veillance flux" elnevezésű ágának eredményeit hasznosító FluxJet egy védett csőben közlekedik több mint 1000 km/h-s sebességgel - azaz gyorsabban, mint egy lökhajtásos repülőgép, és háromszor olyan gyorsan, mint egy nagy sebességű vonat.

Transpod Hyperloop (csőrendszer) Forrás: Transpod

A FluxJet kizárólag a TransPod Line hálózatrendszerben közlekedik, amelynek állomásai kulcsfontosságú helyszíneken és nagyvárosokban találhatók. A hálózatban gyors egymásutánban kerülnek indításra a FluxJetek azzal a céllal, hogy lehetővé tegyék a rövid ideig tartó, megengedhető árú és biztonságos utazást.

Amikor a TransPod Line működésbe lép, a repülőúthoz viszonyítva az utasoknak megközelítőleg 44 százalékkal kevesebbe fog kerülni az utazás a csőrendszerben, és a CO2-kibocsátás évente 636000 tonnával csökken.

A TransPod megnyitását ünneplő, torontói rendezvényre elkészült a FluxJet egy kis méretű változata, így a résztvevők élő bemutatón bizonyosodhattak meg a jármű képességeiről. A közel 1 tonna súlyú FluxJet bemutatóján a jármű elindításra került, megtett a csőben egy meghatározott utat és a közönség láthatta azt is, hogyan történik az utasfelvétel céljából a megállás. Az eseményről és a bemutatóról készült felvétel ide kattintva érhető el.

- mondta Ryan Janzen, a TransPod társalapítója és technológiai vezetője.

A TransPod FluxJet járművének bemutatását a következő szervezetek támogatása és együttműködése tette lehetővé: Building Trades of Alberta, Canada's Building Trades Unions, Dassault Systémes, DHL Express, MaRS, Ikos Consulting, REC Architecture és SADE Engineering.

A TransPod Inc.-ről

A TransPod célja diszruptív technológiák révén a nagyvárosok közti kereskedelmi szállítási módozatok újrafogalmazása a fejlődő és feltörekvő piacokon. A startupot 2015-ben alapították azzal a céllal, hogy megépítse a világ vezető szállítócsőrendszerét (a TransPod Line-t), és ultragyors, de ugyanakkor megengedhető árú és fenntartható szállítás révén összekösse az embereket, városokat és üzleti vállalkozásokat. A TransPod Inc. székhelye Torontóban, Kanadában található, és Albertában (Franciaország), valamint az Egyesült Arab Emírségekben is működnek leányvállalatai.