Minden korábbinál nagyobb tengeri olajszállító vállalat jöhet létre

Euronav tanker
Vágólapra másolva!
A belga Euronav nemzetközi hajózási vállalat a múlt hét végén arra kérte befektetőit, hogy utasítsák el a legnagyobb részvényes, a Saverys család tulajdonában lévő Compagnie Maritime Belge (CBM) határozati javaslatát, amely három igazgatót jelölne az éves közgyűlésen. A CMB ugyanis meg akarja akadályozni az Euronav és a Frontline Ltd április elején bejelentett egyesülési szándékát – írja a gCaptain szakportál.
Vágólapra másolva!

„A CBM csupán egy azon részvényesek közül, akik dönthetnek az Euronav és a Frontline Ltd egyesülése terén" – írja közleményében az Euronav.

A norvég milliárdos John Fredriksen, a Frontline Ltd alapító tulajdonosa, aki olajszállító tartályhajókkal szerezte vagyonát, bevásárolta magát az Euronav-ba azzal a céllal, hogy

egy olyan olajszállító behemótot hozzon létre, amely képes a német olajszükséglet mintegy 100 napi mennyiségének szállítására.

A CBM-et vezető Alexander Saverys és John Fredriksen a tervezett egyesülés óta verseng egymással az iparág vezető pozíciójának megszerzéséért, és ennek érdekében folyamatosan növelik részesedésüket az Euronavban. A rendelkezésre álló legfrissebb adatok szerint Fredriksen részesedése 10,9 százalék, a CBM-é pedig 16,5 százalék.

Euronav tanker Kanadában Forrás: Wikipedia

Habár tavaly lemondott elnöki tisztségéről, Fredriksen továbbra is a Frontline Ltd. igazgatója marad.

Az Euronav május 19-én tartja éves közgyűlését,

ahol a legfontosabb napirendi pont a két vállalat tervbe vett egyesülése lesz.

Amikor a Frontline e hónap elején javaslatot tett az egyesülésre, azt mondta, hogy az egyesült vállalat az akkori részvényárfolyamok alapján több mint 4,2 milliárd dollárt érne.