A közkedvelt termékek forgalmazásának leállítására az ukrán elnök bírálata után került sor, közölte a vállalat képviselője. A döntés szokatlan az állateledelek, ásványvízek, édességek, kávék és konyhai termékek (Maggi húsleves alap) gyártójától, amely
az elmúlt évtizedekben a világ számos háborús övezetében folytatta működését.
Például Dél-Afrikából sem vonult ki az apartheid rendszer idején. Nem meglepő, hogy a részvényei 1,3 százalékkal visszaestek a hír hallatán.
A felfüggesztett márkák adják az értékesítési eredményük döntő részét Oroszországban, amely 2021-ben 1,82 milliárd dollár volt a vállalat szóvivője szerint.
Zelenszkij ukrán elnök az elmúlt napokban több nyugati vállalatot is bírált, amiért az ukrajnai invázió ellenére is Oroszországban maradtak, a Nestlét pedig azzal vádolta, hogy nem felel meg a "Jó étel, jó élet" szlogenjének.
Az ukrán elnök megjegyzéseit megelőző napokban
a Nestlé már korábban is kapott online kritikákat vásárlóktól, aktivistáktól, befektetőktől és politikai személyiségektől.
A vállalat már közölte, hogy leállította a nem alapvető fontosságú kereskedelmét Oroszországgal, ahogy a reklámjait is, és felfüggesztette a tőkebefektetéseit. Ugyanakkor szóvivőjük közölte: kiállnak Ukrajna és ottani, nagyjából 5.800 munkavállalójuk mellett, ugyanakkor oroszországi alkalmazottaik továbbra is kapnak fizetést, függetlenül attól, hogy ottani működésükből nem származik most már nyereség.
Mostanáig több mint 400 vállalat vonult ki Oroszországból az Ukrajna elleni február 24-i támadás megindítása óta. A cégek összesen több százmilliárd dollár értékű vagyont hagytak hátra.
A Nestlé nem volt egyedül azzal a döntésével, miszerint Oroszországban továbbra is biztosítani fogja a táplálkozáshoz és higiéniához szükséges alapvető cikkeket,
például tápszert és pelenkát. A PepsiCo, az Unilever és a Procter & Gamble (P&G) szintén közölte, hogy továbbra is jelen lesz Oroszországban, hogy alapvető árucikkeket biztosítson a fogyasztóknak.