A munkaerőpiaci igények kielégítésére létrehozott közösségi oldalról, a LinkedIn-ről itthon még nem készült olyan kutatás, amely a felsőfokú végzettségűek véleményét gyűjtötte volna össze.
Az online felmérés szerint a felhasználók álláskeresésre használják leginkább a LinkedIn-t,
és a többi platformhoz képest a legmegbízhatóbbnak tartják. Úgy gondolják, ez a „munkahelyi Facebook", mégsem használják annyit, mint a többi közösségi oldalt. A kitöltők fele készít csak rendszeresen posztokat, akiknek 20 százaléka csupán havi egyszer posztol, ami azt mutatja, hogy egyelőre kevés az aktív tartalomgyártó.
A LinkedIn-használók közel 79 százaléka az ismerőseik posztjait követi, de népszerűek még a vállalatok és a véleményvezérek is.
A felhasználók a platformot egy professzionális, szakmai oldalnak írták le,
negatívumként a magamutogatást emelték ki.
A legtöbben álláskeresésre, kapcsolatépítésre, illetve cégek követésére használják az oldalt, 33 százalék marketingszakember, 13 százalék pedig HR-es célok miatt foglalkozik a platformmal. A felhasználók több mint fele munkavállaló (54 százalék). 21 százalék vállalkozó, 15 százalék pedig vezető beosztású. A diplomás felhasználók 57,5 százaléka nő, 42,5 pedig férfi, a legtöbben 25-44 évesek (65,5 százalék), de jelentős a 45-54 évesek aránya is (16 százalék).
A felmérés kimutatta, hogy egy márka, vagy vállalat kommunikációjából nem szabad kihagyni a LinkedIn-t: a platform professzionalitása jelentősen megnöveli a szakmai hitelességet. Az iparági pozicionálás mellett
a LinkedIn a legalkalmasabb a kapcsolattartásra és -építésre, illetve a vállalati láthatóság megerősítésére.
Egy B2B kampány során közvetlen csatornaként szolgál, így igen hatékony lehet a célcsoportok szegmentálásának folyamatában.
A cégek jellemzően szellemi munkaköröket hirdetnek a LinkedIn-en. Érdekes, hogy kisebb cégek is keresnek kollégákat, de nem csak senior pozíciókba:
rengeteg pályakezdőt célzó poszttal találkozhatunk.
Ez azok számára lehetőség, akiknek még nincs több éves releváns tapasztalata. A HR-esek szerint a gond csak annyi, hogy sokat kell fizetniük egy-egy releváns jelentkező megtalálásáért, és bár elérik az embereket, úgy gondolják, a közösségi felület nem fogja kiváltani a szakmai álláskereső portálokat.
A marketingesek jelenlétének fő célja a célcsoport elérése (68,6 százalék), de lényeges az engagement és a lead generálás is (53,4 százalék), illetve a más oldalakra terelés (25,7 százalék).
75 százalék nem költ a LinkedIn-en, 15 százalék pedig havi 100 ezer forint alatti büdzsével dolgozik.
100 és 500 ezer forint között 6 százalék, míg 1 millió forint felett alig 3 százalék költ.
A válaszadók között sokan találkoztak már hirdetésekkel, főleg poszt és álláshirdetésekkel, azonban ezeket csupán 34 százalék találta érdekesnek. A felhasználókat átlagosan csak kisebb mértékben zavarják a reklámok: nincs általános elutasítottság, vagyis lehet hirdetni, csak érdemes jól megválasztani a célcsoportot, ezen kívül pedig javasolt az organikus tartalomgyártásra is fókuszálni.