Az európai fogyasztók különösen nagy lelkesedéssel vásároltak otthon, mikróban pattogtatható kukoricát tavaly, ahogy a járvány miatti lezárások miatt sokan kényszerültek tartósan otthon maradni – írja az RT.com a kontinens legnagyobb pattogatott kukorica gyártójának számító Natais beszámolója alapján.
Michael Ehmann, a vállalat vezérigazgatója elmondta, a mozik bezárásával és a járványügyi korlátozásokkal jelentősen megnőtt a kereslet az otthoni nassolnivalók iránt.
Ennek következtében pedig a kukoricaeladások új csúcsokra emelkedtek.
A Natais már 2020-ban is több mint 200 millió csomag pattogatott kukoricát adott el Európában, és ez a szám 2021-ben 207 millióra emelkedett. A cég menedzsmentje most 4-5 százalékos éves növekedési ütemmel számol a következő évekre.
Érdekesség, hogy miközben egy kis francia családi vállalkozásról van szó, amely mindössze 130 embert foglalkoztat, a Natais biztosítja a teljes európai popcornkínálat közel 40 százalékát.
Noha a francia mozikban árusított kukoricák 80 százalékát ők szállítják, a külföldi értékesítések adják a cég 75 millió dolláros éves forgalmának több mint 90 százalékát.
A trend egyébként az USA-ban is hasonló volt. Egyes amerikai gyártók arról számoltak be, hogy 2020-ban, amikor az első lezárások életbe léptek, a mikrózható pattogatott kukoricák iránti kereslet hirtelen 40-80 százalékkal nőtt.