Így szorítja maga mögé az Apple valamennyi földrész legértékesebb vállalatát

TOPSHOTS Horizontal COMPUTER TECHNOLOGY
The newly renovated Apple Store at Fifth Avenue is pictured on September 19, 2019 in New York City. (Photo by Johannes EISELE / AFP)
Vágólapra másolva!
Az Apple az idei év elején elérte a 3000 milliárd dolláros piaci értéket, és bár az elmúlt hetekben a kapitalizációja csökkent, az iPhone gyártója még így is kimagaslik a világ legértékesebb cégeinek rangsorában. Egy összesítés megvizsgálta, hogy aránylik az Apple értéke az egyes földrészek legértékesebb vállalatainak értékéhez.
Vágólapra másolva!

A világ legnagyobb piaci értékével rendelkező vállalatainak listáját az észak-amerikai cégek vezetik, és az Apple értéke messze kimagaslik a rangsorból. A technológiai óriás az idei év elején már a 3000 milliárd dolláros álomhatárt is átlépte, ám az elmúlt hetekben csökkent némileg az értéke, visszacsúszva a 2850 milliárd dolláros szintre.

Ezzel azonban az iPhone gyártója továbbra is stabil globális éllovasnak számít. A Statista most azt is megvizsgálta, hogy az egyes földrészek legértékesebb vállalatai hogy állnak az Apple értékéhez viszonyítva.

Az egyetlen cég, amely egyáltalán meg tudja közelíteni az Apple értékét, a Saudi Aramco szaúdi állami olajóriás, 1980 milliárd dolláros piaci kapitalizációval.

Ezt követően azonban már jelentős a leszakadás. Európa legértékesebb cége, az LVMH luxusóriás például csak 408 milliárd dolláros értékkel bír, ami az Apple kapitalizációjának mindössze 14,3 százaléka.

Az Apple piaci értéke, az egyes földrészek legértékesebb vállalatainak értékeivel összevetve Forrás: Statista

Ausztrália és Óceánia legértékesebb cége, a BHP bányavállalat 240,7 milliárd dolláros értékkel áll a harmadik helyen, míg Dél-Amerikai legértékesebb társasága, a Petrobras 86,7 milliárd dolláros értékkel bír.

A lista végén az afrikai éllovas, a Naspers kiadóvállalat áll, 34,3 milliárd dolláros piaci értékkel. Ez utóbbi az Apple értékének csupán 1,2 százaléka.

A fentiekből tehát jól látszik, hogy az Apple globális előnye egyelőre behozhatatlannak tűnik, legalábbis az Észak-Amerikán kívüli cégek számára.