Letaszíthatatlan a trónról az Amazon Európában

Amazon expanding in Eastern Europe ARCHITECTURE BUILDING Economie ECONOMY Employment INTERNET Poland Tech TECHNOLOGY Werk Work amazon CLOUD COMMERCE computing data digital ecommerce gdansk LOGO polish SQUARE FORMAT
Amazon, the US e-commerce and cloud computing giant is said to hire 1,000 people in Poland. The company already hires almost 5,000 people in Poland and has service centers in Gdansk, Wroclaw and Poznan ON 14 April 2016. (Photo by Jaap Arriens/NurPhoto)
Vágólapra másolva!
Az Amazon európai bevételei 2020-ban 54 milliárd eurót tettek ki, amivel az amerikai óriás magasan vezette a rangsort az e-kereskedelmi márkák között. Olyannyira, hogy a top10-ben szereplő egyéb cégek még együtt sem tudják megelőzni az Amazont.
Vágólapra másolva!

Az Amazon 2020-ban nagyjából 53 milliárd eurós bevételt ért el Európában, amivel hatalmas előnyt élvezett az e-kereskedelemben, a versenytársak előtt. Olyannyira, hogy ha a top10 e-kereskedelmi márkát nézzük a kontinensen,

akkor mögötte a maradék kilenc társaság összesített bevétele is csupán csak megközelíteni tudja az Amazonét.

Miként a Statista ábráján is látható, a második helyre a Tesco futott be, 8,1 milliárd eurós bevétellel, míg a harmadik helyet a német Zalando szerezte meg, 7,8 milliárd euróval.

Az e-kereskedelmi márkák bevételei Európában, 2020-ban (milliárd euró) Forrás: Statista.com

Mindazonáltal némileg árnyalja a képet, hogy a top10-es lista szereplői közül hat cég elsősorban lokális fókusszal működik, vagyis a bevételeinek legalább 50 százalékát egy országban realizálja.

Négy vállalat pedig elsősorban nemzetközi fókuszú: az Amazon, a Zalando, az Apple, valamint az Ikea.

Az Amazon ereje tehát látványos, de az általános növekedés az európai e-kereskedelmi piacon trendszerűen látszik. Vagyis a következő években (az egyes országok közti jelentős eltérés mellett) várhatóan még tovább fog bővülni a piac a kontinensen.